Yoshiki Okamoto, a veterán a videojáték-iparban és egykori Capcom fejlesztő, arra figyelmeztette a játékosokat, hogy ne vásárolják meg a Palworld-ot, mondván, hogy az "átlépte a határt." E megjegyzése a Nintendo által a játékkal szemben indított per kapcsán hangzott el, amelyben a vállalat azt állítja, hogy a Palworld több szabadalmát megsértette.

Yoshiki Okamoto egy japán videojáték-tervező és producer, aki négy évtizedes karrierrel büszkélkedhet. 149 videojáték-kredit áll a neve mellett, köztük kulcsszerepet játszott az arcade klasszikusok, mint a Time Pilot és a Gyruss, amelyek az 1980-as évek elején úttörő szerepet játszottak a shoot ’em up mechanikákban. 1984-ben csatlakozott a Capcomhoz, ahol a Street Fighter 2-t is beleértve számos címet tervezett az 1990-es évek elejéig, miközben egyre magasabb szintű szerepekbe lépett, mint rendező és producer. Későbbi vezetői munkái közé tartozik a Resident Evil 2, a Dino Crisis, a Breath of Fire 4, a Devil May Cry 2 és a Dragon Ball: Origins, számos más játék mellett. 2025-től Okamoto a Japan Game Culture Foundation elnöke, amely elsősorban a független fejlesztők támogatására összpontosít a Távol-Keleten.

Yoshiki Okamoto a Palworld-ot ‘elfogadhatatlannak’ nevezte

2025 szeptemberének végén közzétett videójában Okamoto kifejtette véleményét a Nintendo által a Palworld ellen indított szabadalmi perről, és arra kérte a fogyasztókat, hogy ne vásárolják meg a játékot. "[A Palworld] jelenleg egy olyan játék, amely ellen pert indítottak, tehát ez elfogadhatatlan," mondta. Az iparági veterán azt is hangsúlyozta, hogy a Pocketpair játéka "átlépte azt a határt, amelyet nem szabad átlépni," hozzátéve, hogy nem szeretné, ha "a világ olyan hellyé válna, ahol ez a fajta dolog elfogadható," ahogy az IGN fordította.

Okamoto videója három nap alatt több mint 22,000 megtekintést gyűjtött össze, és számos kritikát váltott ki a fejlesztő Palworld-ot ellenző véleménye miatt. Néhány YouTube-felhasználó azt állította, hogy egy per létezése önmagában nem bizonyít semmit, míg mások rámutattak, hogy Okamoto saját játékai is kölcsönöztek elemeket más címektől, akárcsak a Pocketpair szörnyfogó ARPG-je. Bár a Nintendo vádjai a Palworld ellen sokkal konkrétabbak, mint az ilyen típusú kölcsönzés, sok rajongó Okamoto megjegyzéseit legjobb esetben is korainak tartja.

A 2025 tavaszán napvilágra került bírósági irat szerint a Pocketpair azt állította, hogy játéka nem sérti a Nintendo szabadalmait, miközben azok érvényességét is vitatta. Ezt megelőzően azonban a cég eltávolította a repülő lények lovaglásának lehetőségét a Palworld-ból – ez volt az egyik olyan funkció, amely a per célkeresztjébe került –, és helyette egy siklót helyezett be. Ez a lépés nem jelenti a bűnösség elismerését, hanem inkább egy óvintézkedés, amennyiben a Pocketpair veszít a perben, és kártérítési felelősséggel tartozik, amely valószínűleg a bizonyított jogsértés időtartama alapján kerülne kiszámításra.

A per, amelyet Japánban indítottak, 2025 októberében is folyamatban van. Nyáron a Nintendo módosította a per középpontjában álló egyik szabadalmat, ami arra kényszerítette a Tokiói Kerületi Bíróságot, hogy újra megvizsgálja a számos követelést, ami lelassította az eljárást. Ezeket a fejleményeket és a történelmi trendeket figyelembe véve a Palworld perének megoldása a legkorábban 2026 közepéig valószínűtlen, hacsak nem születik megállapodás, de jelenleg nincsenek jelei annak, hogy ilyen kimenetel várható lenne.

Forrás

Shares: