A Battlefield 6 fejlesztőcsapatának egyik magas rangú tagja a generatív AI játékfejlesztésre gyakorolt potenciális pozitív hatásairól beszélt, ami előrevetítheti a jövőbeli változásokat. A Battlefield 6 játékosai nem fognak olyan elemeket látni a játékban, amelyeket közvetlenül generatív AI segítségével készítettek, de a DICE és az EA számára talán változnak az idők.
A Battlefield 6 ma, október 10-én indult, és hatalmas játékosforgalmat tapasztal, hiszen az első néhány órában több mint 747,000 egyidejű játékos csúcsot ért el a Steamen, nem is beszélve a PlayStation 5 és Xbox Series X|S platformokon való fogadtatásáról. Ezek a számok nem meglepőek, figyelembe véve, hogy a játék két nyílt bétája körülbelül két hónappal ezelőtt megdöntötte a franchise rekordjait, több mint 420 millió játszott meccsel és 92 millió órányi játékkal a rajongók körében.
A Battlefield 6 vezető fejlesztője dicsérte a generatív AI-t
Bár a fejlesztők a generatív AI-t a fejlesztés „előkészítő” szakaszaiban használták, a Battlefield 6 térképei, karakterei, fegyverei vagy bármely más, a játékban látható elem nem készült AI segítségével. Ezt Rebecka Coutaz, a DICE és a Criterion Games alelnöke és általános igazgatója jelentette be, akik a Battlefield Studios négy fejlesztőstúdiójának egyike. A BBC-nek adott legutóbbi interjújában a generatív AI potenciálját „nagyon vonzónak” nevezte. Annak ellenére, hogy a játékos közösség sok tagja ellenzi a használatát, Coutaz jelezte, hogy a generatív AI alkalmazásának elutasítása nem erkölcsi kérdés, hozzátéve, hogy jelenleg nincs mód arra, hogy a fejlesztők napi munkájukba beépítsék.
A generatív AI használata a játék korai szakaszaiban arra szolgált, hogy a kreatív csapat tagjainak több időt és szabadságot adjon a játék egyéb tervezési aspektusainak kidolgozására. Míg olyan játékok, mint az 11 Bit Studios The Alters, negatívan érintettek voltak a generatív AI használatával kapcsolatos vádak miatt, amelyek többsége szintén „munka alatt álló” elemek létrehozására vonatkozott, Coutaz a generatív AI-t mint technológiai fejlődést öleli fel, amely eszközként szolgálhat a fejlesztők számára, nem pedig helyettesítheti őket. „Ha sikerül megtörni a varázslatot az AI-val, az segíteni fog minket abban, hogy innovatívabbak és kreatívabbak legyünk” – magyarázta.
A generatív AI térnyerése a játékok világában tagadhatatlan. A Totally Human Media júliusi jelentése szerint 2025-re a Steam új játékainak körülbelül 20%-a használt generatív AI-t, míg a platform összes játékának körülbelül 7%-a integrálta azt. Ezek a játékok többsége kis, független stúdiók vagy egyéni fejlesztők által készült, nem pedig olyan AAA óriások által, mint amilyenek az EA égisze alatt működnek, és a játékrajongók kétségtelenül továbbra is vitatni fogják a használatának előnyeit és potenciális veszélyeit a jövőben.
Forrás






