A Genshin Impact fejlesztője, a HoYoverse legújabb játéka, a Honkai: Nexus Anima, hasonló szabadalmi problémákkal nézhet szembe, mint amilyenek miatt a Palworld-öt beperelte a Nintendo. A cím korai felvételei arra utalnak, hogy esetleg megsérti a Nintendo folyamatban lévő Palworld-perének középpontjában álló egyik szabadalmat.

A Honkai: Nexus Anima egy lénygyűjtögetős játék, amelyet a HoYoverse először 2025 májusában beharangozott. A játékban a Genshin Impact utazó karaktere és gacha mechanikák szerepelnek. A címet hivatalosan 2025 augusztus végén jelentették be, amikor a HoYoverse a Honkai: Nexus Anima bétatesztjének terveit is megerősítette.

A bétajelentkezések megnyitásakor a kínai fejlesztő megosztott néhány játékmenet-felvételt, amelyekben több karakter különböző repülő és földi lényeken utazik. Florian Mueller, a Games Fray szabadalmi elemzője szerint a felvételek azt mutatják, hogy a Honkai: Nexus Anima „nyilvánvalóan megsérti” a lényváltási szabadalmat, amely a Nintendo Palworld ellen indított perének középpontjában áll.

A Nintendo Palworld-perének nemrégiben szokatlan fordulatot vett, amikor a cég módosította a lényváltási szabadalmát a folyamat során. A módosított szabadalom, a JP7528390, kiterjeszti az eredeti követeléseket, amelyek a lovagolható objektumok közötti zökkenőmentes váltásra összpontosítottak, hogy lefedjen egy rendszert a légi járművek megidézésére és használatára szélesebb körű szituációkban. Bár a Honkai: Nexus Anima felvételei olyan módon váltanak jelenetek között, ami nem világos, hogy támogatja-e a „zökkenőmentes” váltást a járművek között, a Nintendo módosítása szerint ez a részlet már nem feltétlenül szükséges.

A Nintendo és a HoYoverse közötti per lehetősége, hasonlóan ahhoz, ahogyan a Pocketpair-t is beperelték, jelenleg nem világos. A nagyobb képet nézve a Honkai: Nexus Anima esetleges szabadalomsértése rávilágít a cég legutóbbi módosításának széleskörű természetére. „A Nintendo úgy módosította a szabadalmat, hogy az szélesebb legyen, és így nagyobb fenyegetést jelentsen az iparág számára” – állította Mueller. Korábbi nyilatkozatában a Game Rant számára az elemző a Palworld pert „nyilvánvaló zaklatásnak” nevezte.

A Pocketpair korábban azt érvelt, hogy a Palworld soha nem valósította meg a Nintendo eredeti szabadalmában leírt lényváltást. Úgy tűnik, ez volt az oka annak, hogy a Nintendo módosította a JP7528390-et a feltételezett innovációjának szélesebb meghatározásával. Ha a japán szabadalmat nem érvénytelenítik, sok más cím is megsértheti azt. Azonban, ha a Pocketpair sikeresen védi meg magát a bíróság előtt, az érvénytelenítés – vagy legalább a szabadalom szűkítése – reális lehetőség lenne. A Nintendo nemrégiben hasonló szabadalomra is pályázott az Egyesült Államokban, de eddig még nem használta azt a nemzetközi ügyben.

Forrás

Shares: