A CD Projekt Red megerősítette, hogy a The Witcher 4, 5 és 6 megjelenése a tervek szerint egy hatéves időtartamon belül várható. Az elismert fejlesztő így megerősítette azt az ambiciózus megjelenési időkeretet, amelyet évekkel ezelőtt, a The Witcher 4 és két folytatásának bejelentése után vetettek fel.

A terv 2022 októberére nyúlik vissza, hét hónappal azután, hogy a CDPR első ízelítőt adott egy új The Witcher RPG sagáról. Akkor a stúdió bejelentette, hogy a kritikusok által elismert trilógiáját egy újabb hármas játékkal kívánja folytatni, amely nem Geralt köré épül, hanem egy idősebb Cirivel, akit később felfedtek. Két további részlet is napvilágot látott: az első rész kódneve Project Polaris, és az egész Unreal Engine 5-tel készült trilógia megjelenését mindössze hat évre tervezték – ami szokatlanul rövid időkeret egy ilyen ambiciózus vállalkozás számára a modern játékfejlesztésben.

A CDPR legutóbbi pénzügyi jelentését követő 2025 novemberi késői telefonos értekezleten Michal Nowakowski, a CDPR társelnöke frissítést adott az új saga ambiciózus megjelenési időkeretéről. „A tervünk továbbra is az, hogy a trilógiát hat éven belül megjelentsük,” mondta az ügyvezető. Bár nem szűkítette le az első rész várható megjelenési időpontját, a tény, hogy a The Witcher 4 2024 novemberében teljes gyártásba lépett, reális lehetőséget ad egy késői 2027-es debütálásra – különösen figyelembe véve a CDPR legutóbbi fejlesztési folyamatának átalakítását, amely a hosszabb előkészítési fázisokra és a rövidebb gyártási ciklusokra helyezi a hangsúlyt. Ez a váltás, valamint az iparág jelenlegi átlagos AAA fejlesztési időtartama, amely körülbelül öt év, tovább erősíti a célkitűzés megvalósíthatóságát.

Nowakowski elismerte, hogy a jelenlegi időkeret megköveteli a CDPR-től, hogy felgyorsítsa a dolgokat, amint a The Witcher 4 piacra kerül. „Igen, ez azt jelenti, hogy rövidebb fejlesztési időt tervezünk a TW4 és TW5, valamint a TW5 és TW6 között, és így tovább,” mondta a társelnök. A stúdió korábbi nyilatkozatai szerint a folytatások fejlesztésének felgyorsítása a The Witcher 4 Unreal Engine 5-ös gyártási folyamatának teljes kiépítésére épít, lehetővé téve a gyorsabb iterációt. Ez a megközelítés elsősorban a folyamatok és eszközök újrahasználatára összpontosít. További hatékonyságok, mint például a (részleges) térkép újrahasználat, lehetségesek, de nem megerősítettek vagy javasoltak.

A CDPR legfrissebb pénzügyi jelentése egy frissítést is tartalmazott a Cyberpunk 2077 folytatásáról, amely a legkorábban 2028 előtt nem fog megjelenni. Mivel ez a projekt a cég új bostoni stúdiója és lengyel központja között zajlik – és figyelembe véve Nowakowski legutóbbi megjegyzéseit – a folytatás valószínűleg a The Witcher 4 és a The Witcher 5 között fog megjelenni. Ez az időzítés összhangban áll a The Witcher multiplayer spin-off, a Project Sirius várható megjelenési időablakával, amelyet 2023 elején újraindítottak a CDPR második bostoni stúdiójában, a Molasses Floodban. A stúdiót 2025 áprilisában teljesen elnyelte anyavállalata, és már nem működik külön jogi entitásként, bár a Project Sirius munkálatai folytatódnak.

A CDPR potenciális középtávú játéktérképe:

| Játék | Kódnév | Megjelenési időszak |
|——-|——–|———————|
| The Witcher 4 | Polaris | 2027–2028 |
| Cyberpunk 2077 folytatás | Orion | 2028–2029 |
| The Witcher multiplayer spin-off | Sirius | 2028–2030 |
| The Witcher 1 remake | Canis Majoris | 2029–2030 |
| The Witcher 5 | ??? | 2030–2031 |
| The Witcher 6 | ??? | 2033–2034 |
| Eredeti IP | Hadar | 2030-as évek |

A CDPR emellett továbbra is felügyeli a The Witcher 1 remake munkálatait, amelynek kódneve Canis Majoris, és amely a lengyel Fool’s Theory indie stúdióban 2025 elején még koncepciós fázisban volt. Ugyanez vonatkozik a Project Hadar-ra, egy új eredeti IP-re, amelyet a stúdió először 2022 októberében erősített meg hosszú távú tervei részeként. Figyelembe véve a CDPR jelenlegi projektjeit és a Hadar csapatának hiányát, a projekt valószínűleg nem fog megjelenni a 2030-as évek előtt, hacsak a cég nem bővíti jelentősen fejlesztési kapacitását, ami leginkább új stúdiók nyitásával vagy megszerzésével valósulhat meg.

Forrás

Shares: