Sony pénzügyi igazgatója, Lin Tao elismerte, hogy a cég élő szolgáltatásokra fókuszáló stratégiája nem alakult a tervek szerint, de hangsúlyozta, hogy van néhány biztató hír a láthatáron. A Concord hírhedt kudarca súlyos árnyékot vetett a videojáték óriás élő szolgáltatásokkal kapcsolatos ambícióira, különösen a legutóbbi kihívások fényében. Bár a Sony elismeri ezeket a problémákat, mégis magabiztos a jövőbeli elképzeléseiben.

A vállalat nyíltan kifejezte szándékát, hogy a játékok mint szolgáltatás (games-as-a-service) központi részévé váljon az üzleti modelljének. Hermen Hulst, a Sony Interactive vezérigazgatója bejelentette, hogy a PlayStation továbbra is építi élő szolgáltatásainak portfólióját a Helldivers 2 sikerét követően, amelyet az év elején egy befektetői prezentáción mutattak be. Azóta a Sony nem büszkélkedhet a legjobb teljesítménnyel ezekkel a címekkel, de a negatív hírek között is lehetnek biztató jelek.

A legutóbbi negyedéves pénzügyi eredmények bemutatása utáni kérdezz-felelek során Tao elismerte, hogy „valamiféle negatív hír érkezett” az élő szolgáltatású játékokkal kapcsolatban. Különösen a balsikerű Concordra és a Marathon határozatlan idejű elhalasztására utalt, amely a Bungie-nál tapasztalható feszültségek és a gyenge tesztelési eredmények miatt történt. A nehézségek ellenére Tao megerősítette a cég elkötelezettségét az élő szolgáltatások iránt, mondván, hogy bár „jelenleg nem teljesen zökkenőmentes” a helyzet, a Sony ezen a területen végzett munkájának hosszú távú képe kedvezőbb.

A prezentáció korábbi részében a Sony felfedte, hogy olyan címek, mint a Helldivers 2, a Destiny 2 és az MLB The Show, a legutóbbi negyedév első félidős szoftverbevételének több mint 40%-át hozták. Tao emlékeztetett arra is, hogy öt évvel ezelőtt az élő szolgáltatású játékok gyakorlatilag nem léteztek a Sony számára, de most már jelentős profitot termelnek. Hozzátette, hogy „felismerjük, hogy még mindig vannak problémák” a legújabb élő szolgáltatású próbálkozásaikkal, de tanulni fognak ezekből a tapasztalatokból a jövőbeli siker érdekében. Ez a sentiment ugyanazt a gondolatot tükrözi, amit Hulst is megfogalmazott egy korábbi prezentációban, ahol kijelentette, hogy a Sony nem fogja megismételni a Concord hibáit, miután az a piacon nem tudott elindulni.

Mindazonáltal a Marathon és a Concord nem az egyetlen aggasztó jel a Sony élő szolgáltatásokkal kapcsolatos ambíciói szempontjából. Az Edge of Fate a Destiny 2 legrosszabb teljesítményű kiegészítője volt az utóbbi időszakban, ami egy nagyobb trendet emel ki: a játékosok számának csökkenését. Mindezek ellenére a Sony nem tűnik úgy, hogy lelassítaná az élő szolgáltatásokra vonatkozó megközelítését a közeljövőben. Hogy pontosan hogyan reagálnak a legutóbbi nehézségekre, az még nem világos, de a vezetők továbbra is hisznek abban, hogy ez az irány helyes a cég számára.

Forrás

Shares: