A James Pond szellemi tulajdon eredeti alkotója nyíltan kifejezte kritikáját a játékkészítő stúdióval szemben, amely jelenleg a soron következő epizódon dolgozik. A James Pond, amely először a Sega Genesis konzolon jelent meg az Egyesült Államokban, több mint egy évtized után új címet kap, de úgy tűnik, az eredeti alkotó messze van a megelégedettségtől.

A James Pond 1990-ben indult, mint platformjáték, amely először az Amiga és Atari ST rendszereken debütált Európában, majd később a Sega Genesisre is megérkezett. Ezt követően egy évvel később folytatás, majd 1993-ban egy harmadik rész is készült. A franchise azonban ezt követően nagyrészt csendben maradt, míg a címet végül a Gameware Europe vásárolta meg, miután a Sony megszerezte a kiadóját, a Millennium Interactive-ot.

Bár a James Pond már két évtizede a Gameware Europe birtokában van, az eredeti IP alkotója, Chris Sorrell, messze van a megelégedettségtől a céggel kapcsolatban. A Gameware jelenleg a James Pond and the Rogue AI-n dolgozik, és a Time Extension-nel folytatott beszélgetésében Sorrell gyorsan kifejezte dühét és frusztrációját. Elmondta, hogy „majdnem mindent, amit a Gameware Europe csinál, szenvedéllyel utál, különösen, mivel becsaptak, hogy részt vegyek a borzalmas Kickstarter kampányukban… Ostobán engedtem, hogy a nevem összekapcsolódjon a legalja vállalkozásukkal.”

Sorrell, aki a klasszikus MediEvil rendezője is volt, több dologgal is elégedetlen a Gameware James Pond-dal kapcsolatos kezelésével. Rámutatott, hogy a legújabb teaserben James Pond nyúlik és csavarodik egy kiterjesztett öltözetben, ami szerinte „szórakoztatónak” tűnik, de hozzátette, hogy csak akkor működne jól, ha egy „képzett szinttervező” készítené, aki valószínűleg nem dolgozik a Gameware-nél. Azt állítja, hogy az új epizód úgy néz ki, mint egy 34 éves játék újrahasznosítása, technológiai fejlődés nélkül. Az egyik legnagyobb problémája, és az eredeti játék rajongóinak is, a játék népszerűsítésére használt AI.

Sorrell megjegyzi, hogy úgy tűnik, az AI-t használták a karakter „művészetének” generálására, mivel a Gameware közösségi média csatornáin megosztott grafikák „teljesen másképp” néztek ki, és nem hasonlítottak eléggé az eredeti karakterre. Ráadásul a Gameware úgy tűnik, AI-t használ a játékainak reklámozására is, generált képekkel Pixar-szerű karakterekről, akik üres tekintettel bámulnak arra, amit állítólag játszanak egy promóciós képen, míg egy másikon egy karakter ujja mintha összeolvadna. Egyik kép sem tűnik kapcsolódónak a tényleges játékokhoz. Az AI a játékosok és fejlesztők körében is érzékeny téma.

Sajnos Sorrell olyan helyzetbe került, ahol már nincs kontrollja a franchise irányítása felett, mivel azt eladták. A helyzet annyira rossz, hogy az alkotó nagyrészt visszautasította a James Pond franchise-szal kapcsolatos interjúkat. Jelenleg nincs megjelenési dátum a közelgő játékhoz, így a sorozat rajongóinak várniuk kell, hogy a Gameware Europe képes lesz-e minőségi terméket előállítani a sok probléma ellenére.

Forrás

Shares: