AdHoc Studio társigazgatói, Dennis Lenart és Chris Rebbert a Dispatch sikeréről beszélnek, megosztva a játék fejlesztésével kapcsolatos tapasztalataikat, miközben remélik, hogy az ipar nem von le belőle téves következtetéseket. A játék kevesebb mint egy évvel ezelőtti bemutatója óta, a 2024-es Game Awards-on, a Dispatch óriási sikert aratott az AdHoc Studio számára, és a rajongók máris többre vágynak.
A Dispatch egy epizodikus narratív kalandjáték, amely olyan színészeket vonultat fel, mint Aaron Paul és Laura Bailey, és visszarepít minket a Telltale Games által korábban bemutatott élményekhez. Ez a kapcsolat nem meglepő, hiszen az AdHoc Studio korábbi Telltale fejlesztőkből áll. Az első játékuk népszerűsége miatt a rajongók már második évadot követelnek a Dispatch-ból. Bár még semmi sem hivatalos, a stúdió társigazgatói visszatekintettek az élményre, és megosztották, milyen tanulságokat remélnek, hogy az ipar levon belőle.
### A Dispatch sikerének két fő tényezője
Egy nemrégiben készült interjúban Dennis Lenart és Chris Rebbert gyorsan kiemelték, hogy mi járult hozzá a Dispatch összesített sikeréhez. Lenart számára a kulcs az, hogy a játékosok továbbra is élvezik a jól megírt narratív játékokat. Kifejtette, hogy sok játék túl bonyolulttá vált, mondván: „Úgy érzem, hogy annyi játékba belekezdek, és mindig frissítést kell letöltenem, és minden extraért fizetnem kell.” Hozzátette, hogy, mint sokan mások, ő is egy lineáris élményre vágyik, amelybe egyszerűen beleugorhat, és élvezheti azt „anélkül, hogy mikrotranzakciók és hasonlók zavarnák”.
Hasonlóan, Chris Rebbert az epizodikus megjelenési ütemtervet emelte ki, megjegyezve, hogy minden egyes új epizód egy heti eseménnyé tette a játékot a játékosok számára. Más epizodikus játékok általában kaotikusabb ütemtervvel indultak, hónapokkal a következő epizód megjelenése előtt, ami megnehezítette a rajongók számára, hogy tudják, mikor érkezik új tartalom. Valójában a heti megjelenési ütem annyira népszerű volt, hogy a Dispatch üzenetet küldött a rajongóknak az első hét után, amikor nem érkezett új tartalom.
„Nem azt mondom, hogy ezek az élmények ne lennének elérhetők azok számára, akik élvezik őket, de úgy érzem, sokan szeretnének olyan élményeket, ahol egyszerűen beleugorhatnak, és egy személyes, lineáris végigjátszást élvezhetnek, ami mentes a mikrotranzakcióktól és hasonlóktól” – mondta Rebbert.
Bár sokan úgy vélik, hogy a „narratív, egyjátékos játékok” haldokló műfaj, a stúdió kitartott a hite mellett, hogy amit készítenek, az értékes. Az ipar egészét tekintve Lenart és Rebbert remélik, hogy a Dispatch sikere nem az adult humor és a sokkoló helyzetek köré épül, hanem inkább a történet és a karakterek iránti elköteleződést segíti elő. Ahogy Lenart fogalmazott: „Mindez olyan ízesítés, ami a történetbe és a karakterek pillanatába van belefűzve. Ez nem az, amivel kezdeni szeretnénk.”
Bármi is legyen a helyzet, a Dispatch kétségtelenül erős nyomot hagyott az iparban, bizonyítva, hogy ez a műfaj nem haldoklik, ahogy sokan gondolták. A rajongók mellett még a színészek is reménykednek a Dispatch további évadaiban. Aaron Paul, aki a főszereplő, Robert Robertson szerepét játssza, kifejezte reményét, hogy több tartalom létrehozásában vehet részt, akár több évadon keresztül is. Jelenleg a rajongóknak várniuk kell, amíg az AdHoc bejelent valamit.
Forrás






