Doki Monsters: Quest néven új Pokémon-szerű RPG-t jelentettek be a Nintendo Switch-re. A RedDeer Games fejlesztésében készült játék egy interaktív szerelmeslevél a klasszikus Pokémon címekhez, modern kényelmi funkciókkal kiegészítve.
A RedDeer egy 2018-ban alapított lengyel indie fejlesztőcsapat. Alapítása óta a stúdió főként a Switch-re összpontosított, nyolc belső fejlesztésű címük felét kizárólag a Nintendo hibrid konzoljára készítették. A varsói székhelyű cég harmadik féltől származó játékokat is kiad, és különféle szoftvereket fejleszt, beleértve a Switch-exkluzív segédprogramcsomagot, a nOS: New Operating System-et.
Doki Monsters: Quest bemutatva, nosztalgikus szörnyfogó kalandot ígér
A RedDeer legújabb projektje, a Doki Monsters: Quest, egy nosztalgikus lényfogó RPG a Nintendo Switch-re. A játék egy félig nyitott világot ígér, több mint tucatnyi összekapcsolt várossal, valamint több mint 140 ismeretlen lény befogásával, edzésével és fejlődésével. A "Doki" (ドキ) egy japán onomatopoeia, amely a szívverés hangját utánozza, különösen az izgalommal összefüggésben, és nincs közvetlen angol fordítása. A karaktertervezés szempontjából a Doki Monsters inkább állatokra és különböző mitológiákra épít, mintsem közvetlenül a Pokémonra.
Doki Monsters: Quest úgy néz ki, mint egy SNES Pokémon játék, ami sosem készült el
A RedDeer által használt 16 bites grafika a Doki Monsters: Quest-t egy olyan fővonalbeli Pokémon játéknak tünteti fel, amely sosem készült el a SNES-re. Játékmenet szempontjából az újonnan bejelentett cím a második generációs Pokémon RPG-khez hasonlítható, de modern kényelmi funkciókkal, mint például a harcok gyorsítása, küldetésnapló és több mentési slot. A fő történet körülbelül 20 órás játékidőt ígér, a RedDeer pedig mellékküldetéseket és tevékenységeket is ígér, beleértve a horgászatot. A városok közötti útvonalak hegyeken, tengereken, barlangokon és szentélyeken keresztül vezetnek, számos érdekességgel. Az egész térkép megtekinthető a Doki Monsters: Quest bemutató trailerének 33. másodpercében.
A RedDeer bejelentette a Doki Monsters: Quest-t, de konkrét megjelenési dátumot vagy időpontot nem adtak meg, csupán annyit mondtak, hogy a cím "hamarosan" érkezik. Az AAA Clock 2 kivételével a cég Switch-exkluzív címei eddig sosem jelentek meg a november-decemberi időszakban. Bár mindenre van első alkalom, ez a múltbeli tapasztalat és a jelenlegi konkrét elérhetőségi információk hiánya arra utal, hogy a közelgő cím valószínűleg nem jelenik meg 2026 első felében.
Doki Monsters: Quest megerősített játékmeneti funkciók
- Történet, amely egy eltűnt gyermekkori barát keresésére összpontosít.
- Több mint 140 eredeti szörny befogása, edzése és fejlődése.
- 7 alternatív megjelenés (beleértve egy ultra-ritka változatot) minden szörny számára.
- Körülbelül 20 óra játékidő több mint 15 városban.
- Felfedezés barlangokban, szentélyekben, tengereken és hegyeken.
- Harcok Ranger-ekkel és korrupt vállalatokkal, amelyek megzavarják a világ egyensúlyát.
- Utólagos tartalom, amely a ritka szörnyek vadászatára összpontosít.
- Opcionális 8-bites vagy zongora hangsáv.
- Több mint 20 retro színpaletta a vizuális testreszabáshoz.
- 9 játszható karakter opció.
- Harcok gyorsítása.
- Opcionális segítő tippek és világos küldetésnapló a gördülékeny előrehaladás érdekében.
- Horgászat mint melléktevékenység.
- Négy mentési slot, amelyek támogatják a több végigjátszást vagy megosztott mentéseket.
A Doki Monsters: Quest eddig csak a Nintendo Switch-re lett megerősítve, és a RedDeer eddigi teljesítménye alapján valószínű, hogy a platform exkluzív marad. A lengyel fejlesztő nem közölt árazási részleteket, de korábbi kiadásaik alapján valószínű, hogy az ár 10,99 és 29,99 dollár között mozog. Jelenleg több más szörnyfogó játék is fejlesztés alatt áll a Switch-re, köztük a Monsterpatch, egy közösségi finanszírozású cím, amely a Stardew Valley és a Pokémon keverékének tűnik.






