Új, belső dokumentumok kerültek napvilágra a The Initiative törölt Perfect Dark reboot projektjéről. Ezek az anyagok olyan játékmeneti mechanikákat és művészeti alkotásokat tartalmaznak, amelyeket a közönség sosem látott, így világosabb képet adnak arról, hogyan alakult a fiókba tett Perfect Dark újjáélesztése a gyártás leállítása előtt.
Az Xbox Game Studios leányvállalata, a The Initiative, 2020 decemberében, a The Game Awards keretein belül mutatta be a Perfect Dark rebootot. Öt évvel később a Microsoft bejelentette, hogy megszünteti a projektet, és bezárja a Santa Monicában működő fejlesztőstúdiót a vállalati költségcsökkentési intézkedések részeként. Nem világos, hány embert bocsátottak el a lépés következtében. A The Initiative legutolsó létszámbecslése 2021-ben 50 alkalmazottat mutatott, bár a stúdió valószínűleg bővült, miután a végzetes projekt fejlesztése megkezdődött.
Két és fél hónappal a Perfect Dark törlése után néhány korábban sosem látott belső dokumentum került nyilvánosságra, amelyeket az MP1st szerzett meg. A kiszivárgott anyagok egy futurisztikus Kairóban játszódó első személyű kémthrillert írnak le, és több játékmeneti mechanikát is vázolnak. Az egyik, az „Adrenaline System” néven ismert mechanika az adrenalint regenerálódó erőforrásként kezeli, amelyet a játékosok különböző képességekre, például lassított mozgásra, javított célzásra vagy gyorsabb mozgásra költhetnek. Egy másik, „Relentless System” néven említett mechanika is szerepel, de részletezve nincs.
A kiszivárgott anyagok között számos koncepciórajz található, amelyek a játék Kairóban található helyszíneit ábrázolják. Az egyik képen a Perfect Dark főszereplője, Joanna Dark, egy pisztolyt tart a kezében, ami hasonlít a The Initiative által korábban megosztott művészetekre, de észrevehetően rendezetlenebb hajjal, ami arra utal, hogy a modellje a fejlesztés során módosult. Míg egyes rajongók a játék esztétikáját solarpunknak nevezik, a kiszivárgott dokumentumok a környezettudatos sci-fi kifejezést használják a környezet leírására.
A dokumentumok azt is sugallják, hogy a The Initiative 2025 áprilisáig dolgozott a játék első „vertical slice”-án. Ez a részlet arra utalhat, hogy a projekt törlésének egyik oka az lehetett, hogy ha a Perfect Dark 2020-ban kezdődött, de öt évvel később még mindig a vertical slice fázisában tartott, a Microsoft úgy dönthetett, hogy a haladás túl lassú ahhoz, hogy folytatni lehessen. Ez még akkor is kockázatos lehetett, ha a technológiai óriás éppen a legagresszívebb költségcsökkentési intézkedései közepette állt, amely körülbelül 9000 Microsoft alkalmazott elbocsátásával járt. Az első vertical slice a „Season 1” részeként van említve, ami megerősíti a korábbi pletykákat arról, hogy a reboot epizodikus játék formájában volt elképzelve. A The Initiative bezárásával bármilyen jövőbeli Perfect Dark újjáélesztés valószínűleg teljes újraindítást igényelne egy másik stúdió által. Jelenleg a lehetőségek, hogy ez hamarosan megtörténjen, csekélyek. Az Embracer Group leányvállalata, a Crystal Dynamics is dolgozott a játékon a törlés előtt, és a Microsoft állítólag megvizsgálta a lehetőséget, hogy a projektet a Take-Two Interactive-ra bízza, mielőtt végleg leállította volna. Állítólag ez az üzlet nem valósult meg, mert a két fél nem tudta tisztázni a játék és az arra épülő IP tulajdonjogával kapcsolatos részleteket egy ilyen együttműködés esetén.
Forrás






