Neon Giant, a stúdió, amely a sima és látszólag mély The Ascent mögött áll, bemutatta következő játékát a 2025-ös The Game Awards-on. A játék, amelyet egy látványos trailer révén lepleztek le, amely a játékmenetet és a cinematográfiát ötvözte, NO LAW néven fut, és az idei Game Awards számos meglepő bejelentése közé tartozik.
A The Ascent-től eltérően a NO LAW első személyű nézetből játszható, és teljesen egyjátékos élményt kínál. Világa határozottan cyberpunk, akárcsak elődjéé, de egy kicsit földhözragadtabb, viszonylag ismerős utcákkal, felhőkarcolókkal és városi negyedekkel, a távoli jövő megabuildingjei és expresszionista városképei helyett. Ez a földhözragadt, egyjátékos fókusz tükrözi a NO LAW vízióját, mint egy történetvezérelt, reagáló élményt, amely a GTA játékok szabadságát és akcióját ígéri, anélkül, hogy elveszítené a mélyebb témákat és a komplex világot, mint a Cyberpunk 2077. Összességében egy ambiciózus projektről van szó, amelyet a Neon Giant maga a stúdió „következő lépésének” nevezett.
### NO LAW: Egy Gritty Bosszú Történet
A NO LAW főszereplője egy katonai veterán, akinek abszurd sci-fi neve Grey Harker. Az ő története akkor kezdődik, amikor valami visszahúzza a békés nyugdíjas életéből, és újra akcióba kényszeríti. De a hagyományos csatatér helyett a NO LAW Harkert a Port Desire nevű, mocskos és halálos utcákra vezeti, ahol a játék játszódik.
A NO LAW egy városi nyílt világot kínál, amelyet a Neon Giant ígérete szerint gazdag és nehéz döntésekkel teli. A fejlesztő egy sajtóközleményben megjegyzi, hogy „minden döntésnek súlya van”, és hogy „minden egyes végigjátszás új lehetőségeket, szövetségeseket és kimeneteleket tár fel, így a NO LAW egy olyan magával ragadó lövöldözős játék, amelyet a története és erkölcse éppúgy meghatároz, mint a tűzereje.” Természetesen ez némileg homályos, és a videojáték PR szokásos stílusának megfelelő, de mindenesetre ígéretesen hangzik. A lenyűgöző vizuális dizájn és a megfelelően őrült NPC-k révén Port Desire akár még a Night City-nek is komoly kihívást jelenthet.
### NO LAW: Városi Felfedezés, Első Személyű Lövöldözés és Lopakodás
A NO LAW Game Awards-os trailere rövid pillantásokat nyújt Port Desire lakóira, de a legtöbb figyelem a játékon belüli játékmenetre összpontosított. Ez a felvétel látszólag egy vertikális szeletet mutat be arról, amit a játék a megjelenéskor kínálni fog, és elsősorban a NO LAW harci mechanikáit mutatja be: Harker-t láthatjuk, amint hackel egy szervert, lopakodik a falon áthatoló radar technológiával, különböző fegyverekkel lő, és NPC-ket pusztító rúgással talál el, ami még a Dark Messiah rajongóit is meglepheti. A Neon Giant valószínűleg a jövőben közelebbi betekintést nyújt a NO LAW játékmenetébe és történetébe, de az első bejelentésből néhány dolog kiemelkedik. Az egyik, hogy a játék olyan harci sandboxot kínál, mint a Cyberpunk vagy akár az Elder Scrolls, ahol a közvetlen támadás az ellenséges erők ellen nem az egyetlen módja a célok teljesítésének. A Cyberpunk 2077 egyik legnagyobb erőssége a különböző játékstílusok támogatása, így remélhetőleg a NO LAW is meg tudja valósítani ezt a szabadságot.
A jövőben érdekes lesz látni a NO LAW lassabb pillanatait is. Nyílt világú játékról van szó, de a Game Awards-os trailer sajnos meglehetősen keveset mutatott az aktuális világból: például nem ad sok betekintést abba, hogy milyen lesz a felfedezés és az NPC-interakciók. Ha a The Ascent-hez hasonlóan alakul, akkor a NO LAW-tól várhatóan erős karakterpillanatokra és nagyszerű harcra is számíthatunk.
Forrás






