A Toyo Keizai interjút készített a KADOKAWA vezérigazgatójával, Daijo Kudóval a cég külföldi anime üzletágának állapotáról és növekedési terveiről. Kudo elmondta, hogy reméli, az anime világszerte elterjed, hasonlóan ahhoz, ahogy a sushi ihlette California roll is Észak-Amerikában született:

„Natsuno [a KADOKAWA elnöke, Takeshi Natsuno] egyik koncepciója a ‘Globális Média Mix Technológiával.’ A cég célja, hogy évente publikált IP-k számát körülbelül 6000-ről 7000-re növelje (a 2028 március végén záruló pénzügyi évre), miközben IP-ket is létrehoz külföldi leányvállalataiból. Ez az kezdeményezés [a külföldi alkotók munkáit bemutató GeeXProductions animációs produkciós címke indítása] összhangban áll ezzel a trenddel.

Például, bárhol is járunk a világban, számos különböző sushi fajta található, beleértve a California roll-t is. Hasonlóan, mivel az anime mostanra világszerte népszerűvé vált, nem lenne jó látni egy olyan jövőt, ahol az anime sok különböző helyen születik? Még nem értük el ezt a célt, de a KADOKAWA-nál is figyelembe kell vennünk, hogy olyan anime-ket készítsünk, amelyek vámpír és zombik témákat dolgoznak fel, mivel ezek népszerűek a nyugati közönség körében.

Ugyanakkor nem hiszem, hogy sok gyors megoldás létezne. Jó animációt kell készítenünk, és különböző helyeken monetizálni, nem csupán a Crunchyroll-on keresztül. Az alapvető stratégiánk nem változott, ezért jelenleg az eddig követett úton szeretnénk haladni.”

Az olyan címek, mint a Castlevania és a Blood: The Last Vampire, valamint a sötét fantasy művek, mint a Berserk sikere bizonyítja, hogy ezek a témák jól fogyaszthatók Észak-Amerikában. Kudo reménye, hogy az anime Japánon kívül is születhet, összhangban áll Noboru Segawa, a KADOKAWA Globális Képregény Osztályának vezetője és az új Külföldi Manga Szerkesztőség főszerkesztője hasonló megnyilatkozásaival a mangáról.

Segawa nemrégiben a külföldi manga versenyükről beszélt, és hozzátette, hogy bár jelenleg egy programot működtetnek a Japánban debütáló külföldi manga alkotók támogatására, reméli, hogy elérhetővé válik egy olyan jövő, ahol munkáik bárhol fellendülhetnek, anélkül, hogy először Japánban kellene érvényesülniük.

OLVASSA EL EZT IS:
Toho az anime streaming platformok exkluzív tartalmáról: „A tartalom nem fog elterjedni, és csak azok a felhasználók látják, akik előfizettek, ha ez monopolizálva van egy platform által.”

Ezen kívül megtekintheti Kudo észrevételeit az észak-amerikai anime streaming piacról is, ahol a Sentai (HIDIVE) „gyengülő” hatalmát és a Crunchyroll domináló pozícióját tárgyalja, ami a árak körüli „óvatosabb” tárgyalásokhoz, valamint a japán produkciós cégek bizonytalanságához vezetett a külföldi bevételi kilátásaikat illetően bizonyos munkáik esetében, ha a Crunchyroll nem vásárolja meg őket.

Forrás: Toyo Keizai
©2000 Production I.G/ANX, SCEI, IGA ©Shinichi Kimura, Kobuichi, Muririn/Fujimi Shobo/Matelis Magical Academy

Forrás

Shares: