A North American anime streaming szolgáltatások, különösen a Crunchyroll, témája került terítékre a Toyo Keizai legújabb interjújában, amelyben a KADOKAWA anime üzletágának vezetője, Daijo Kudo beszélt a vállalat külföldi anime üzletágának állapotáról és növekedési stratégiáiról.
Kudo szerint a helyzet most kicsit más, mint korábban: „Őszintén szólva, azt hiszem, a dolgok kicsit megváltoztak [a külföldi elosztás iránti megnövekedett érdeklődés és a magasabb licencdíjak miatt]. A Funimation, Crunchyroll és Sentai esetében az a benyomás alakult ki, hogy az elosztási jogdíjak emelkednek. Azonban mivel a Sentai hatalma mint videó elosztó szolgáltatás gyengül, a vásárlók összetétele egyre inkább a Crunchyroll és a többi irányába tolódik. Ennek eredményeként az a benyomásom, hogy több időt fordítanak a vásárlási árak gondos tárgyalására."
Az amerikai streamerek hatalmi dinamika megváltozása nehezebbé tette az elosztási jogok értékesítését és a bevételek megszerzését: „Az iparágban megjelennek olyan művek, ahol, ha a Crunchyroll nem vásárolja meg az elosztási jogokat, az overseas elosztási bevétel nem előrejelezhető. Ami a házon belül kezelt műveinket illeti, arra törekszünk, hogy elkerüljük ezt a helyzetet azzal, hogy csak alaposan megfogalmazott kilépési stratégiával döntünk a tervezési szakasz kezdetén.”
OLVASD EL EZT IS:
Netflix alelnöke azt mondja, szeretné, ha a platform a „legnagyobb lenne a világon az anime terén,” felfedték az anime „fordulópontjait.”
Ez arra utal, hogy létezhetnek olyan niche-területek az anime világában, ahol más platformok licencelhetik a címeket és követőtábort építhetnek, ha a rajongótábor ott van. A Netflix, amely a Crunchyroll-lal közösen dominálja a külföldi streaming bevételi részesedést, jellemzően csak néhány címet licencel minden szezonban.
Különösen érdekes, hogy a KADOKAWA úgy véli, a fiúk közötti szerelem (Boys’ Love) anime nehezen értékesíthető az amerikai streamerek, például a Crunchyroll számára. Kudót megkérdezték, hogy mire kell figyelniük az anime tervezési oldalán lévő cégeknek, amikor alkalmazkodnak a Crunchyroll beszerzési stratégiájához: „Miközben bizonyos mértékig igazodunk [a tartalom beszerzési stratégiáikhoz], fontos figyelembe venni minden IP esetében a kilépési stratégiát.”
Például, amikor egy Boys’ Love mű anime adaptációjáról van szó, nem arról van szó, hogy ne lennének rajongók, de a Crunchyrollhoz hasonló platformokon keresztül Észak-Amerikából származó bevétel biztosítása nem lenne könnyű. Tehát a stratégia az ázsiai és japán piacokra, valamint a merchandising értékesítésére összpontosít.
Kudo elmondta, hogy a KADOKAWA jó kapcsolatot ápol a Crunchyroll-lal és az Aniplex-szel (mindkettő a Sony Group tagja), és a jövőben mélyebb együttműködés lehetőségéről is szó van. A Sony nemrégiben több részvényt vásárolt a KADOKAWA-ban, beleegyezve egy stratégiai tőkebefektetési és üzleti szövetségbe, amely keretében a két cég együttműködik az IP globális terjeszkedésében. Az interjú itt olvasható a Toyo Keizaival, ahol Kudo Észak-Amerika gyors növekedéséről beszél az anime piacon, a helyi leányvállalat létrehozásának lehetőségeiről és egyebekről.






