Aspyr eltávolította az AI által generált tartalmakat a Tomb Raider IV-VI Remastered-ből, miután pert indítottak a használatuk miatt. Az AI technológia egyre gyakrabban jelenik meg a videojátékokban, és bár használata szinte mindig vitatott, egyes játékok sokkal keményebb kritikákkal néznek szembe, mint mások. A Tomb Raider IV-VI Remastered esetében nemcsak kritikák, hanem jogi kihívások is felmerültek.

Az eredeti Tomb Raider trilógia 2024 elején kapott egy remasterelt gyűjteményt, amely általánosan kedvező értékeléseket kapott. Aspyr ezt követően 2025-ben kiadta a következő három részt, és bár a kritikusok vegyes véleménnyel voltak a Tomb Raider IV-VI Remastered állítólagos fejlesztéseiről, a gyengébb értékelések nem voltak az egyetlen problémája. A játék most egy AI-központú botrány közepén áll, és Aspyr aktívan próbálja rendezni a helyzetet, mielőtt az nagyobbá válna.

A Tomb Raider IV-VI eltávolítja az AI által generált szinkront, amely a folyamatban lévő per középpontjában áll. Az Aspyr támogatói weboldalán közzétett frissítés szerint egy új frissítés „eltávolítja az összes AI által készített hangfelvételt” a gyűjteményből. Ez a lépés Lara Croft francia szinkronszínésznője, Françoise Cadol által indított per következményeként történt, aki azt állítja, hogy az Aspyr Media engedély nélkül használta az AI-t, hogy reprodukálja a hangját. A kereset szerint Cadol csak akkor értesült az AI általi hangmásolatról, amikor a rajongók tájékoztatták őt egy 2025 augusztusi frissítés után, és kérte a bíróságot, hogy állapítsa meg, hány példányt adtak el a gyűjteményből, hogy ennek megfelelően kártérítést kapjon.

A frissítés, amely figyelmeztette Cadolt az AI használatára, új hangvonalakat adott hozzá, amelyek talán jobban feltűntek a rajongóknak, mint a régebbi sorok. Ez nem az egyetlen ilyen javítás a gyűjteményben, hiszen a Tomb Raider IV-VI Remastered egy korábbi frissítésben helyreállította a kivágott párbeszédeket is. Nem világos, hogy mennyi ebből a korábban ki nem adott tartalomból volt AI által generált, vagy hogy a játék összes párbeszéde használja-e a technológiát, vagy csak néhány sor. Bármilyen részlet is legyen, az AI használata, bármennyire is kiterjedt, nagy port kavart.

Nem világos, hogy az AI tartalom eltávolítása milyen hatással lesz a perre. A javítási megjegyzések nem térnek ki a jogi ügyről, csupán elismerik, hogy a technológia használata „engedély nélküli” volt. A Tomb Raider nem az egyetlen cím, amely mostanában visszhangot váltott ki a generatív AI miatt. A Blizzard nemrég eltávolított egy Overwatch 2 hirdetést egy AI művészeti botrány miatt, és a Microsoft is kritikát kapott, amiért sok elbocsátott alkalmazottat AI-val helyettesített. Az AI technológia jövője a videojátékokban még bizonytalan, de a rajongók és néhány iparági művész nyilvánvalóan elégedetlen a helyzettel.

Forrás

Shares: