A Tencent Games a Gamescom 2025 rendezvényen mutatta be a VISVISE-t, egy AI-alapú eszközkészletet, amely a játék művészeti termelés felgyorsítására lett tervezve. Teljes körű alkotási platformként hirdetett VISVISE célja, hogy azokat a folyamatokat, amelyek hagyományosan napokat vagy heteket vesznek igénybe, percek alá csökkentse.
Két Alaptechnológia: GoSkinning és MotionBlink
A Devcom Game Developer Conference-en, amely a Gamescom mellett zajlik, a Tencent Games VISVISE szakértője, Zeng Zijiao bemutatta a rendszer két alaptechnológiáját: GoSkinning és MotionBlink.
-
GoSkinning automatizálja a karakterbőrözési folyamat nagy részét a csontláncok előrejelzésével és a súlyok finomításával, amelynek automatizáltsági szintje körülbelül 85% körüli. Emellett tartalmaz egy saját fejlesztésű funkciót is, az „Skirt AI”-t, amely a komplex ruházat deformációjának kezelésére szolgál.
- MotionBlink diffúziós alapú architektúrát használ az animációs kulcskockák generálására és az átmenetek kitöltésére. A Tencent állítása szerint ez a megközelítés csökkenti a tipikus animációs problémákat, mint például a lábcsúszás és a remegés, így az eredmények összehasonlíthatók az optikai mozgásrögzítéssel.
Ezek az eszközök együtt jelentősen képesek tömöríteni a munkafolyamatokat. Például a teljes öltözet bőrözése percek alatt befejezhető, míg az animáció generálása másodpercek alatt megtörténhet.
Akadémiai Érvényesítés és Ipari Elfogadás
A Tencent kiemelte, hogy a VISVISE mögötti kutatást több mint 20 konferencián, például a SIGGRAPH-on is elismerték.
A Gamescomon a fejlesztők megjegyezték az eszközkészlet plug-in architektúráját, amely lehetővé teszi a meglévő munkafolyamatokba való integrálást. „A VISVISE alapjaiban formálja át az animációhoz való hozzáállásunkat” – kommentálta egy német játéktervező a MotionBlink tesztelése után. „Szabaddá tesz minket a technikai megvalósítás alól, így tisztán a kreatív vízióra összpontosíthatunk.”
A Tencent azt is megerősítette, hogy a VISVISE-t már alkalmazták olyan címek gyártásában, mint a PUBG MOBILE és a Wuthering Waves, a GoSkinning technológia pedig több mint 90 játék fejlesztésében került felhasználásra.
Forrás: Sajtóközlemény, Gamescom 2025