Take-Two Interactive vezérigazgatója, Strauss Zelnick megnyugtatta a rajongókat, hogy a BioShock 4 "ki fog jönni", és a várva várt akció-horror cím hosszú fejlesztéséről is adott egy háttérmagyarázatot. A BioShock 4 a népszerű FPS franchise legújabb része lesz, amely a 2013-as BioShock Infinite után érkezik, és mivel több mint egy évtized telt el az előző rész megjelenése óta, a közönség izgatottan várja a játék hivatalos státuszáról szóló híreket.

Bár többször is felröppentek hírek a BioShock 4 fejlesztési nehézségeiről, a rajongók továbbra is reménykednek egy hivatalos bejelentésben, bár Zelnick megjegyzései ismételten csökkentették az elvárásokat. Érdekes módon a vezérigazgató megosztotta gondolatait arról, hogy miért tart ilyen sokáig a játék fejlesztése, és mit várhatnak a rajongók, amikor a BioShock 4 végre a játékosok kezébe kerül.

A BioShock 4-nek nem elég, ha "jó" vagy "nagyszerű", "kiválónak" kell lennie

Az IGN kérdésére válaszolva, a Strauss Zelnick elmondta, hogy bár a BioShock 4 időigényes, a stúdió már nem elégedhet meg a "jó" szinttel. Zelnick elismerte a hosszú fejlesztési időt, és kifejtette, hogy a csapat számára kihívást jelentett "hűnek maradni a BioShock DNS-hez", miközben jelentős fejlesztéseket hajtanak végre, különösen a játék narratívájában. A játékfejlesztés általános kilátásait és azok hatását a BioShock 4-re illetően Zelnick megjegyezte, hogy "a jó az új rossz, a nagyszerű az új nagyszerű", és a stúdió célja, hogy a BioShock videojáték franchise legújabb része "kiváló" legyen.

Az eredeti BioShock új mércét állított fel az FPS akció-horror játékok terén, és sokan türelmesen várják, hogy valamilyen megerősítést kapjanak a BioShock 4 általános történetéről vagy helyszínéről. Zelnick megjegyzései, amelyek a narratíva újraírásáról szólnak, valamint más pletykák, amelyek korai előrehaladási ellenőrzések gyenge fogadtatásáról beszélnek, arra késztették a közönséget, hogy elgondolkodjanak, vajon a BioShock 4 nem tölt-e túl sok időt a "sütőben". Számos olyan játék, amely évekig szenvedett a fejlesztési problémáktól, sikeresen megjelent, de épp annyi akadt, amelyik gyengén debütált, és soha nem nyert teret. Hogy a BioShock 4 elérheti-e a "kiváló" elvárásokat, az még kérdéses, és továbbra is bizonytalan, hogy a közönség mennyit kell még várjon az első hivatalos játékbejelentésre.

Ahogy a játékfejlesztési ciklusok egyre hosszabbá válnak, nem meglepő, hogy egy nagy AAA cím, mint a BioShock 4, évekig tart, amíg a stúdió elérheti a kívánt szintet. Csak az idő fogja megmutatni, hogy a BioShock 4 képes-e megfelelni az elődök által megteremtett örökségnek, és hogy a hosszú fejlesztési idő valóban egy igazán kiváló játékot eredményez-e.

Forrás

Shares: