Egy újabb jelentős szakszervezet alakult a Blizzard Entertainmentnél, ezúttal több mint 450 fejlesztőből álló csoport formájában, akik a Diablo franchise-ért felelős Team 3 tagjai. A Communication Workers of America (CWA) égisze alatt létrejött Diablo szakszervezet az egyik legnagyobb, átfogó szervezet, amely az utóbbi években a Blizzardnál alakult.
2022-ben a Raven Software minőségbiztosítási csapata megalapította a Game Workers Alliance-t, amely az Activision Blizzard első szakszervezete volt. Az ezt követő években több ezer más alkalmazott is összefogott, hogy hasonló szakszervezeteket hozzon létre a Warcraft és Overwatch csapataiban.
Most a Diablo végre csatlakozott a Blizzard IP-k listájához, amelyek szakszervezeteket alakítottak. A CWA tájékoztatása szerint augusztus 28-án több mint 450 fejlesztő, a Diablo Team 3 tagjai, megalakították a szakszervezetüket, amelynek létrehozására a szavazás során túlnyomó többség támogatta a javaslatot. Ez a teljes Diablo fejlesztőcsapatot magában foglaló átfogó szakszervezet nagyobb védelmet nyújt a munkavállalóknak a Microsoft legutóbbi elbocsátásai fényében, és remélhetőleg további lehetőségeket biztosít számukra a jobb bérek, jogok és juttatások érdekében folytatott küzdelemhez.
A Blizzard legújabb szakszervezete az egyik legnagyobb átfogó szakszervezet a Microsoftnál, csupán a 500 fős World of Warcraft fejlesztői szakszervezet mögött, amely 2024 júliusában alakult meg. Ezzel a legújabb szervezettel már több mint 3,500 munkavállaló szerveződött a Microsoftnál a CWA keretein belül, sokan közülük a Blizzard különböző csapataiban dolgoznak.
Ez a szakszervezeti mozgalom különösen fontos a Microsoftot sújtó elbocsátások miatt, amelyek az idén széleskörűen zajlottak. Januárban, májusban, júniusban és júliusban különböző méretű leépítések történtek, összesen körülbelül 15,000 alkalmazottat bocsátottak el az év során. Ezen kívül a generatív AI iránti globális nyomás is feszültségeket okozott a játékipar minden területén. Bár a szakszervezetek nem tudják teljesen megakadályozni, hogy a fejlesztőket érintsék az elbocsátások vagy a politikai változások, erősebb kollektív hangot adhatnak nekik, és védelmet, valamint biztonsági hálókat nyújthatnak, ha további leépítések történnek.
Augusztus jelentős hónap volt a szakszervezeti mozgalom számára a Blizzard Entertainmentnél. Augusztus 13-án a Blizzard történet- és franchise-fejlesztő csapata is megalakította a szakszervezetét, így az animátorok, filmes szakemberek és narratív írók is a CWA védelme alá kerültek. Ez a szakszervezet Észak-Amerika első ilyen jellegű szervezete, ami újabb történelmi precedenst teremtett a cég szakszervezeti törekvéseiben.
Forrás





