A Subnautica 2 bemutatott egy új Leviathant, amelyet Collector-nak hívnak. Ez a hatalmas mélytengeri ragadozó valószínűleg jelentősen fokozza majd a feszültséget a Subnautica 2 felfedezése során.
A Subnautica franchise Leviathanjai hatalmas víz alatti organizmusok, amelyek számos fajt magukban foglalnak, és egyesek akkora méretűek, mint a felhőkarcolók. Nem minden Leviathan ragadozó, de a történet szerint sokan közülük táplálékot keresnek. A közelgő Subnautica 2 új és visszatérő Leviathant is tartalmaz majd.
A Subnautica 2 bemutatja a félelmetes, Cthulhu ihlette Leviathant. Az Unknown Worlds Entertainment most egy új fejlesztői naplóban mutatta be ezt a lényt, amelyben Cory Strader, a sorozat első két részének művészeti igazgatója, és a harmadik rész vizuális fejlesztésének vezetője beszél. Az új Leviathan neve Collector, egy hatalmas, tintahalra emlékeztető lény, amelynek dizájnját Cthulhu inspirálta. Strader elmondta, hogy a cél az volt, hogy olyan ragadozót alkossanak, amely eltér a korábbi játékokban látottaktól.
A vizuális fejlesztés során a csapat a tervezési folyamat során a vázlatos sziluettektől eljutott egy élethű modellhez, amely négy hosszú csápjával és egy hasított testű fénymotívummal rendelkezik, amely a sokkolás érzetét kelti, miközben messziről is jól látható. Az új fejlesztői napló a háttérbe is betekintést nyújt, felfedve, amit a fejlesztők „klasszikus AI” modellnek neveztek, amely az Unreal Engine viselkedési fái alapján készült. Bár a videó nem részletezi az Unknown Worlds fejlesztési stack-jét, egy korábbi szivárgás arra utalt, hogy a Subnautica 2 az Unreal Engine 5.5.4-re épül.
A Subnautica 2 Leviathanjai és más lények sokkal reagálóbbak lesznek. A fejlesztők a Collectort egy „könnyen ingerlékeny” lényként írják le, amely erősen ellenszenvezik mindennel, amit nem ismer. Így a játékos karakter nem lesz a kedvenc organizmus a világában, de elvonhatja a figyelmét más állatok vagy például fáklyák. Az Unknown Worlds szerint az egyik célja a Subnautica 2 összes lényének, hogy reagálóbbak legyenek, mint a korábbi játékokban, amit a „stimulációs” rendszer révén szeretnének elérni. Ez a technológia lehetővé teszi az organizmusok számára, hogy folyamatosan újraértékeljék a helyzeteket, támogathatja az emergens játékmenetet és javíthatja a replayabilitást.
A Subnautica 2 2026-ra tervezett korai hozzáférésű megjelenését célozta meg, miután a 2025 júliusi zűrzavaros késlekedés után az Unknown Worlds társalapítóit eltávolították a stúdióból. A Krafton, a szülőcég, arra a következtetésre jutott, hogy a játék nem áll készen a megjelenésre, és azzal vádolta őket, hogy elhanyagolták a felelősségeiket. Az alapítók jogellenes elbocsátási pert indítottak, azt állítva, hogy a dél-koreai kiadó azért távolította el őket, hogy ne kelljen kifizetnie egy 250 millió dolláros bónuszt, amelyet a Subnautica 2 fejlesztési céljainak teljesítésekor állapítottak meg, amikor a stúdiót a Krafton megvásárolta 2021-ben.
Forrás






