A Sony folytatja terjeszkedését az anime iparban felvásárlások, a magas profilú címek gyártása és forgalmazása révén. Toshimoto Mitomo, a Sony 41 éve dolgozó stratégiai igazgatója úgy véli, hogy a cég anime üzlete jelenleg ugyanazon a szakaszon áll, mint az első PlayStation, ami a potenciálját illeti.
TOVÁBBI OLVASÁS:
A Genshin Impact 2026 áprilisában megszünteti a PS4 támogatását, és emeli a specifikációkat a platformokon
„A címek száma drámai módon növekszik,” folytatta, „és a rajongótábor nemcsak Japánban, hanem világszerte terjed. A piaci adatok alapján, amelyek azt mutatják, hogy az anime piac mérete gyorsan bővül, nagyszerű dolgokra számíthatunk a jövőre nézve.“
A Sony leányvállalatain, az Aniplexen és a Crunchyrollon keresztül sikeres volt az anime piacon, mint például a Demon Slayer, amely úgy tűnik, hogy meghaladja a 506 millió dolláros bevételét a Mugen Train esetében. Az anime viszonylag szűk produkciós bizottságának tagjaként (az Aniplexen keresztül) és a globális forgalmazásért döntően felelős (Aniplex & Toho – Japán / Sony Pictures & Crunchyroll – Nemzetközi), a Sony Csoport hatalmas részesedést kap a mozis bevételekből. Eközben a streaming piacon a Crunchyroll gyors növekedése fontos részévé tette a Sony jövőjének.
Ennek ellenére, Mitomo PlayStation 1-re tett példájához hasonlóan, a Sony nem rendelkezik sok népszerű anime IP-vel. Nemrég 2,5%-os részesedést szerzett a Bandai Namcoban, ezzel stratégiai üzleti szövetséget alakítva, amely részben az anime és manga IP közös fejlesztésének felfedezésére irányul.
A 2027-re tervezett Ghost of Tsushima anime az egyik legkiemelkedőbb példája a Sony törekvésének, hogy birtokolja és terjessze saját IP-jét. A Sucker Punch (a Sony PlayStation Studios birtokában lévő) játékok adaptálása során négy Sony Csoport vállalat – a Crunchyroll, az Aniplex, a Sony Music és a PlayStation Productions – csapata állt elő a sorozattal. A megjelenés 2027-re várható.
A teljes Toyo Keizai interjút itt találhatja. Az interjúban Mitomo véleményei szerepelnek a Crunchyroll növekedési potenciáljáról és a Bandai Namco, valamint a KADOKAWA részvényeinek megszerzéséről.
Fő kép: ©Koyoharu Gotoge / SHUEISHA / Aniplex / ufotable