A Silent Hill f megjelenése előtt, amely a közeljövőben várható, a túlélő horror játék előzetes technikai elemzése arra utal, hogy a PlayStation 5 Pro felhasználóknak lehet okuk aggodalomra. Ez a Silent Hill f-et a PS5 Pro-ra nem túl jól optimalizált harmadik fél játékok hosszú listájára helyezi.
A Neobards Entertainment által fejlesztett Silent Hill f a Konami régóta inaktív túlélő horror franchise legújabb része. A játék szeptember 25-én jelenik meg PC-n, PS5-ön, PS5 Pro-n és Xbox Series X/S-en, és a közelgő Konami címről érkező kritikák eddig rendkívül pozitívak, különösen a rétegzett története, félelmetes szörnytervei és az egyedi 1960-as évekbeli japán környezet miatt. Azonban a Silent Hill f optimalizálása látszólag nem teljesít jól az egyik konzolon, amely ráadásul a legerősebb is.
A Silent Hill f szembetűnő vizuális problémákkal küzd a PS5 Pro-n
A Digital Foundry legfrissebb technikai elemzése szerint, míg a PS5 felhasználók választhatnak a Quality (30fps) és Performance (60fps) módok között a Silent Hill f-ben, a PS5 Pro felhasználóknak nincs más lehetőségük, mint az egyetlen "Enhanced" mód, amely a kettőt ötvözi. Ebben a módban a PS5 Pro PSSR AI felskálázása mindig aktív, és bár segít a Silent Hill f-nek a 60fps cél elérésében, valamint élesebb vizuális élményt nyújt, vannak itt szembetűnő problémák, mint például a csillogó fű, zajos árnyékok és villogó tükröződések.
A PSSR úgy tűnik, hogy zavarja a Silent Hill f ray tracing és ambient occlusion funkcióit is, így sok jelenet még a sima PS5-ön is rosszabbul néz ki. Érdekes módon, míg a PS5 alapmodellje a Performance módban akár 360p-ra is lecsökken, a Silent Hill f PS5 Pro Enhanced módja körülbelül 720p-ra belsőleg renderel, majd PSSR segítségével 4K-ra felskálázza. Lehetséges, hogy az ilyen alacsony felbontásból való felskálázás okozza a Silent Hill f grafikai anomáliáit a PS5 Pro-n, de a Konami még nem reagált a problémára.
Akik játszottak a 2024-es Silent Hill 2 remake-el a PS5 Pro-n, emlékezhetnek arra, hogy az is sok hasonló problémával küzdött, mint amit a Silent Hill f tapasztal a csúcs Sony konzolon. Csak a múlt hónapban a Konami által kiadott Metal Gear Solid Delta: Snake Eater is rosszabbul teljesített a PS5 Pro-n, mint az alap PS5-ön. A közös vonás ezekben az új, nagy népszerűségnek örvendő Konami játékokban az Unreal Engine 5 használata, amely talán nem működik jól a PSSR-rel. Szerencsére a Sony dolgozik a PSSR továbbfejlesztett verzióján, amely 2026-ban érkezik a PS5 Pro-ra, de addig is remélhetőleg a Konami orvosolja a Silent Hill f, a Snake Eater és a Silent Hill 2 remake PS5 Pro-ra vonatkozó problémáit.






