Motoi Okamoto, a Silent Hill f producere, nemrégiben egy interjúban beszélt a játék soulslike összehasonlításairól, ahol nagyrészt elutasította ezt a címkét. A fejlesztő emellett tanácsokat is adott a régi rajongóknak, akik aggódnak amiatt, hogy a Silent Hill f harcmechanikája túlságosan eltér a korábbi részekétől.
Az augusztus eleji Silent Hill f előzetesek során többször is felmerült a "soulslike" kifejezés. Az első benyomások olyan jellemzőket emeltek ki, mint a kitartás sáv, a statisztikák fejlesztése a ellenőrzőpontoknál, és a dodging hangsúlyozása. A főellenségek találkozói is jelentős nehézségi ugrásokat mutattak, amelyek megkövetelték a játékosoktól, hogy megtanulják az ellenfelek támadási mintáit a továbblépéshez. Ezek a megfigyelések táplálták a soulslike összehasonlításokat, amelyek néhány rajongóban aggodalmat keltettek a Silent Hill f játékmenetével kapcsolatban.
Silent Hill f nem soulslike, mondja a fejlesztő
Motoi Okamoto a Silent Hill f producerének interjújában, amely az Xbox Gamescom 2025 közvetítése részeként zajlott augusztus 21-én, foglalkozott ezekkel az aggodalmakkal. "Ez a játék nem soulslike," mondta az iparági veterán egy tolmácson keresztül. Részletezve ezt a pontot, Okamoto a Silent Hill f-et "alapvetően egy horror-alapú, akció-alapú élménynek" nevezte. Ez a megjegyzés visszhangozta korábbi kijelentéseit, miszerint a Silent Hill f több akciót tartalmaz, mint a franchise korábbi részei.
A Silent Hill f lehetőséget kínál az ‘autentikus Silent Hill élmény’ megélésére
Az augusztus 21-i interjú során Okamoto tanácsot is adott a régi rajongóknak, akik aggódnak a játék akcióorientált megközelítése miatt. Azt javasolta, hogy azok, akik ebbe a kategóriába tartoznak, a Story Mode-ot válasszák, mondván, hogy ez a beállítás "meg fogja idézni az autentikus Silent Hill élményt." Ez a javaslat tükrözi, hogy a sorozat korábbi főbb részei, bár nyomasztóak voltak, nem voltak széles körben elismertek mint mechanikailag nehezek. A Neobards Entertainment fejlesztő korábban megerősítette, hogy a túlélő horror cím különböző nehézségi csúszkákat fog tartalmazni a harc és a rejtvények számára.
Egy korábbi interjúban, amelyet 2025 augusztusának elején tartottak, Okamoto elmondta, hogy a Silent Hill f nagyobb hangsúlyt fektet az akcióra, hogy új közönséget vonzzon. Arra hivatkozott, hogy a fiatalabb játékosok elvárják a kihívást jelentő, lebilincselő harcot, amit a közelgő túlélő horror cím célja, hogy nyújtson. Néhány rajongó ezt a megjegyzést további bizonyítékként értelmezte, hogy a Silent Hill f soulslike—vagy talán soulslite—harcot fog alkalmazni, amit Okamoto most elutasított.
"Ez a játék nem soulslike. Alapvetően egy horror-alapú, akció-alapú élmény."
A sorozat első, Japánban játszódó része, a Silent Hill f, 2025. szeptember 25-én érkezik. Az Unreal Engine 5-tel készült játék a PlayStation 5, Xbox Series X/S és PC platformokon lesz elérhető a megjelenés napján. A Silent Hill f PC verziója a Steam, az Epic Games Store és a Microsoft Store áruházakban lesz elérhető. Az előrendelések már nyitva állnak, az alapjáték ára 69,99 dollár, míg a Digitális Deluxe kiadás 79,99 dollárba kerül. Az utóbbi két napos korai hozzáférést, egy rózsaszín nyúl kosztümöt a főszereplőnek, valamint digitális változatokat a Silent Hill f művészeti könyvéből és zenéjéből tartalmaz.






