Randy Pitchford, a Gearbox vezérigazgatója, megosztotta véleményét a Stop Killing Games kezdeményezésről, és láthatóan összetett érzései vannak a témával kapcsolatban. Ez a beszélgetés a Gearbox Borderlands 4-es játékának közelgő megjelenése előtt zajlik, és különösen fontos a cég számára.

A Stop Killing Games kezdeményezés az Ubisoft The Crew játékának eltávolítása után indult, aggodalmak merültek fel a játékok megőrzése és hozzáférhetősége kapcsán. A petíciót indító Ross Scott azt reméli, hogy a fejlesztők megváltoztatják a játékok működését, amikor a hivatalos támogatás véget ér, lehetővé téve, hogy ezek a játékok játszhatók legyenek privát vagy közösségi szervereken, ahelyett, hogy teljesen játszhatatlanná válnának. Ez a mozgalom sok kritikát és dicséretet kapott az ipar különböző oldalairól és a játékosok körében, és most Pitchford is megszólalt.

Randy Pitchford a Stop Killing Games kapcsán a The Gamer-nek nyilatkozva megosztotta ellentmondásos gondolatait. Elmondta, hogy ő is elvesztett már olyan játékokat, amelyeket szeretett, és csodálja az aktivizmust, amely a megőrzésükért küzd. Ugyanakkor hozzátette, hogy „ha bármilyen őszinte élő szolgáltatást akarunk, akkor az kölcsönösen kizárja, hogy valami, ami élő dolog, ne halhasson meg. Nem tudom, hogyan lehetne ezt megkerülni.” Pitchford továbbá a létről, halálról és az univerzumnak a végső hőhaláláról is elmélkedett. Megjegyezte, hogy úgy véli, a „vég” elkerülésére tett erőfeszítések hozzájárulnak az emberek hosszabb életéhez, és talán a jövőben „a játékok még tovább élhetnek.”

Pitchford megjegyzései kissé melankolikusak a játékmegőrzés és az önmagában a létezés kérdésével kapcsolatban. Úgy tűnik, értékeli a vágyat, hogy a játékok örökké fennmaradjanak, és ezt a gondolatmenetet összekapcsolta a Gearbox saját élő szolgáltatású játékával, a Battlebornnal, amely most már teljesen játszhatatlan közösségi modok nélkül. Megjegyezte, hogy a Battleborn a legutolsó csillag volt az univerzumban, mielőtt a semmi maradna az entrópiának köszönhetően, és sajnálja, hogy „minden véget ér.”

Néhány gondolata más iparági szereplők által is visszhangra talált, például az Ubisoft vezérigazgatója is megjegyezte, hogy semmi sem örök, míg a Video Games Europe azt érvelt, hogy a játékok naplementéje pénzügyi szempontból szükséges a stúdiók számára. Mindez egy összetett kérdést vet fel, amely felveti, hogy mennyire lenne praktikus minden élő szolgáltatású játékot privát szerverekre adaptálni, és hogy kevesebb élő szolgáltatású játékot készítenének-e a fejlesztők, ha tudnák, hogy a címek ilyen támogatása kötelező lenne. Azonban az a védelem, hogy minden végül véget ér, szintén frusztrálja a játékos közösség egyes tagjait, mivel senki sem kéri, hogy a játékokat a létezés végéig támogassák. Jelenleg a mozgalom megoldatlan marad, és kérdéses, hogy eléri-e a kitűzött célját.

Forrás

Shares: