Randy Pitchford, a Gearbox vezérigazgatója elismerte, hogy „kicsit ideges” a Borderlands 4 nehézségi szintje miatt. Úgy tűnik, hogy a Borderlands 4 kihívásai meghaladhatják a sorozat korábbi részeinek nehézségét, és bár Pitchford aggódik, hogy ez talán túl sok lesz egyes játékosok számára, a játék alternatív megoldásokat is kínál.
Bár a Borderlands 3 2019-es megjelenése óta kereskedelmi sikernek számít, a rajongói fogadtatás nem volt éppen felhőtlen. Az összesített játékmenet általában dicséretet kapott, de a sorozat központi elemének számító írásmód sokak szerint gyengébb volt, mint az előző részekben. Egy-egy hibát a rajongók még elnézhetnek, de ez nyomást gyakorol a Borderlands 4-re, hogy lenyűgözze a közönséget.
Randy Pitchford a Gamescom 2025-ön az Insider Gamingnek beszélt a Borderlands 4 várható nehézségi szintjéről. „Sok játékosunk van, aki nem keres mély, nehéz kihívásokat; sokan csak a Borderlands felfedezésére vagy a karakterekkel való időtöltésre vágynak,” mondta Pitchford. „Kicsit ideges vagyok, mert a Borderlands 4-ben vannak olyan részek, amelyek nehezebbek, de a Borderlands 4 egyik legmenőbb dolga, hogy az RPG természeténél fogva, ha valami kicsit nehéz számodra, egyszerűen grindelhetsz valahol, és szintet léphetsz, hogy erősebbé válj.”
Ez a megközelítés követi a Borderlands sorozat hagyományos formuláját. A játékosok grindelhetnek bizonyos területeken, hogy a jövőbeli harcok sokkal könnyebbek legyenek, vagy visszatérhetnek korábbi főellenségekhez, hogy emlékezzenek, mennyit fejlődtek. Pitchford ezt a gondolatot továbbfejlesztette, mondván: „Azt fogod tapasztalni, hogy ami nehéz volt, amikor még kezdő voltál, az triviálissá válik, amikor badasszá válsz. De mindenképpen sokkal nagyobb kihívásokat állítottunk fel, különösen a főellenségek és a főellenség harci mechanikái terén.” Míg a Borderlands játékok sosem voltak híresek a megdöbbentő nehézségükről, érdekes lesz látni, hogy a Gearbox hogyan emelte a kihívásokat a Borderlands 4-ben, ami miatt Pitchford kicsit ideges a játékosok reakcióját illetően.
A Borderlands 4 megjelenése előtt álló utolsó hetekben úgy tűnik, a játékosok egyre többet tudnak meg a játékról. Nemrégiben kiderült, hogy a Borderlands 4 indulásakor nem lesz elérhető a cross-save és a cross-progression, ami némi csalódást okoz azoknak a játékosoknak, akik különböző platformokon szeretnék átélni a játékot. Reméljük, hogy a szeptember 12-i megjelenéskor még tartogat meglepetéseket a játék.
Forrás






