Randy Pitchford, a Gearbox Entertainment vezérigazgatója, egy Borderlands 4 játékosnak, aki elégedetlen a játék PC-s teljesítményével, azt tanácsolta, hogy kérjen visszatérítést. Emellett megerősítette a Gearbox korábban megosztott tanácsát a DLSS használatával kapcsolatban a Borderlands 4-ben, ami miatt egy hangos rajongói csoport kritikáját váltotta ki.
Pitchford nyílt természete és nagyvonalú személyisége az évek során sok vitát generált, hiszen a 1999-ben alapított Gearbox Software óta számos éles véleményt megfogalmazott. Nemrégiben például azt mondta, hogy a „valódi” rajongók mindenképpen meg fogják találni a módját, hogy megvegyék a Borderlands 4-et, ha az 80 dollárba kerül. A játék végül 70 dolláros áron debütált, de ezek a megjegyzések sok közösségi média felhasználót felháborítottak.
Pitchford a közelmúltban egy rajongónak azt tanácsolta, hogy kérjen visszatérítést a Borderlands 4-re. Ezt egy hosszabb válasz keretében tette, amelyben a looter shooter gyenge teljesítményére panaszkodtak. A játék szeptember 12-i megjelenése óta Pitchford folyamatosan védi a Borderlands 4 PC-s teljesítményét, miközben személyesen is segít a rajongóknak, hogy optimalizálják élményüket és magasabb képkockasebességet érjenek el. Ezt tette egy szeptember 15-i válaszában is, amikor egy Twitter-felhasználó, ELDee, azt állította, hogy a Gearbox napokig dolgozott azon, hogy a Borderlands 4-et olyan állapotba hozza, amelyet „el tudtak viselni”. Pitchford ezzel szemben azt javasolta, hogy kérjenek visszatérítést, ha nem élvezik a játékot. Emellett hangsúlyozta, hogy a looter shootert „úgy tervezték, hogy 30 fps-en is megfelelő élményt nyújtson, és 60 fps-en nagyszerűen érezhető legyen”.
Pitchford a DLSS használatára vonatkozó tanácsát is megerősítette a PC-s játékosok számára, hogy használják az Nvidia AI-alapú felskálázó technológiáját, amely a 30-as sorozatú és újabb GPU-k által támogatott verzióval is képes képkocka-generálásra. „Sajnálom, hogy nem tetszik, ha azt mondják, hogy használj DLSS-t, de ez a helyzet” – jegyezte meg Pitchford. Ugyanezen a napon egy rajongónak is azt mondta, hogy a Borderlands 4-nek „jól kellene kinéznie” anélkül, hogy AI-ra támaszkodna a saját motorjának kódolásához.
A videojáték-ipar az utóbbi években egyre inkább elfogadta az AI-alapú renderelési technológiákat. Az AI azonban nem mindenre megoldás, és legjobban már stabil beállítások javítására használható. Az olyan akciójátékokban, mint a Borderlands 4, bárki, aki nem éri el a 30 fps-t, valószínűleg azt tapasztalja, hogy a képkocka-generálás inkább hátrányos, mint előnyös a plusz késleltetés miatt, mivel a bemenet még mindig a valós alapképkocka-sebességhez van kötve. Ebben az esetben azonban nincs olyan kártya a piacon, amely támogatná a képkocka-generálást (DLSS 3+), de ne tudna legalább 30 fps-t elérni a Borderlands 4-ben.
A Borderlands 4 PC-s teljesítményével kapcsolatos panaszok hatással voltak a Steam értékelésekre is. A Valve boltja jelenleg „Vegyes” besorolással rendelkezik, közel 19,000 felhasználói vélemény alapján. A teljesítménykritikák mellett a játékot nagyrészt szórakoztatónak és újrajátszhatónak tartják, amit az OpenCritic 84-es átlagértéke is alátámaszt.
Forrás






