A Pragmata rendezője elárulta, hogy a játék többszöri késlekedésének fő oka a balanszálás volt. A tudományos-fantasztikus játékok, amelyek robotokat vagy váratlan párosításokat vonultatnak fel, rendkívül népszerűek a játékosok körében. A Capcom új IP-je, a Pragmata, ígéretesen ötvözi ezeket, ráadásul innovatív harci mechanikákkal és lebilincselő történettel is rendelkezik.

A Pragmata a világűrben található kutatóállomásra kalauzolja a játékosokat, ahol Hugh Williams, miután elszakadt társaitól, találkozik egy kislánnyal, Dianával. Kettejük képességeit ötvözve próbálnak meg elmenekülni a hajóról, amely tele van ellenséges robotokkal. A játékot először 2020-ban mutatták be, amikor a Capcom egy titokzatos trailert tett közzé a PlayStation 5 bemutató eseményén. A játék, amelyet eredetileg 2022-re terveztek, először 2023-ra, majd határozatlan időre halasztották. Amikor a rajongók már azt hitték, hogy a cím végleg eltűnt, a Pragmata 2025-ben biztató frissítést kapott. Most a fejlesztőcsapat elmagyarázza, miért volt szükség a további időre.

A balanszálás volt a Pragmata késlekedésének fő oka

A The Gamer-nek adott interjúban Cho Yonghee rendező elmondta, hogy a Pragmata balanszálása volt a fő oka a játék többszöri késlekedésének. Azt mondja, hogy a sci-fi kalandjáték fő koncepciója és alapvető elemei nem változtak, de a Pragmata harci rendszere nehezen megvalósíthatónak bizonyult. Yonghee szerint "rengeteg próbálkozás és hiba" kellett ahhoz, hogy meghatározzák, mi működik a legjobban mechanikai és vizuális szempontból. A Pragmata producere, Naoto Oyama is megerősítette a rendező szavait, mondván, hogy a két kevert mechanika – az egyik Hugo lövöldözése, a másik pedig Diana hackelése – az oka annak, hogy a játék 2020 óta fejlesztés alatt áll.

Amikor a The Gamer megkérdezte Yongheet, hogy a Pragmata öt évvel ezelőtti bejelentése okozott-e bármiféle megbánást, a rendező más véleményen volt. Azt mondta, hogy a bejelentés motiválta a fejlesztőcsapatot, és ha nem adták volna ki a 2020-as trailert, "a Pragmata talán nem lenne ugyanaz a játék, mint ma." Oyama hozzátette, hogy a trailer egyfajta promócióként is szolgált, mert "valahányszor digitális bemutatót tartottak, az emberek mindig a Pragmatára számítottak."

A Pragmata 2025-ös megjelenése a Tokyo Game Show-n új megjelenési időpontot kapott, és most 2026-ra tervezik a kiadását PC-re, PlayStation 5-re és Xbox Series X/S-re. A Capcom egy közel háromperces trailert is megosztott, amely újabb bepillantást nyújt a játékba, és az egyik kulcsfontosságú pillanatban Diana egy ellenséges robotot hackel. Ezt követi egy rejtvény, amelynek megoldása jelentősen megnöveli Hugh pisztolyának sebzését.

Forrás

Shares: