A DeNA bejelentette, hogy átfogó reformot tervez a Pokémon TCG Pocket kártyagyűjtő élményének javítása érdekében, mivel aggályok merültek fel a meglévő játékosok megtartásával kapcsolatban. A Pokémon TCG Pocket indulása óta kritikákat kapott a kártyák megszerzésének mechanikája miatt, ami a közelmúltban láthatóan befolyásolta a játékosok megtartását.
A játékban nincs „pity” rendszer, és a booster csomagok kártyáit látszólag kizárólag véletlenszerűen osztják ki. Ezen kívül a hűségpontok, amelyeket Pack Points néven ismerünk, minden egyes szetthez kötődnek, így nem praktikus valuta a ritka kártyák megszerzésére. E problémák, valamint a Pokémon TCG Pocket túlzottan gyorsan megjelenő bővítései miatt sok játékos abbahagyta a játékot, vagy csak ritkán jelentkezik be.
A DeNA szeretné kezelni a Pokémon TCG Pocket játékosainak csökkenő megtartási arányát. A 2025-ös pénzügyi jelentésében a Pokémon TCG Pocket fejlesztője, a DeNA, foglalkozott a játékosok körében tapasztalható csökkenéssel. „A meglévő felhasználók megtartási aránya csökkent a kezdeti indulási időszakhoz képest” – áll a jelentésben. „E megértés alapján” – teszi hozzá a cég – „[a DeNA] egy jelentős frissítés tervezésén és fejlesztésén dolgozik.” A jelentés szerint a reform a kulcsfontosságú játékmeneti elemekre, például a „gyűjtési élményre” összpontosít, és várhatóan 2025. december 31. előtt kerül kiadásra.
A rajongók már több találgatást is tettek a közelgő frissítés tartalmáról és lehetséges megjelenési időpontjáról. Sokan úgy vélik, hogy a DeNA valószínűleg a játék első évfordulója körüli időszakban, október 30-án adja ki a reformot. Ami a lehetséges változásokat illeti, egyesek azt javasolják, hogy a frissítés megkönnyíti a kártyák megszerzésének módját, például a Pokémon TCG Pocket Pack Points egyesítésével vagy egy „soft pity” rendszer bevezetésével a Pokémon ex és más keresett kártyák esetében.
A Pokémon TCG Pocket legutóbbi jelentős frissítése a kereskedési funkciók átalakítása volt, amelynek befejezése a fejlesztőnek közel hat hónapjába telt. Ha a következő reform olyan nagy, vagy még nagyobb lesz, mint az előző, akkor a várt októberi megjelenési időpont túl optimistának bizonyulhat. Ugyanakkor lehetséges, hogy a DeNA már régóta dolgozik a gyűjtési élmény javításán, és készen áll arra, hogy a következő hónapokban bevezesse azt. Mindenesetre érdekes lesz látni, milyen taktikákat alkalmaz a cég a megtartás javítása és a digitális kártyagyűjtők közösségének növelése érdekében.
A DeNA jelentése szerint a Pokémon TCG Pocket jelenleg lenyűgöző, 39 millió havi aktív felhasználóval rendelkezik. Összehasonlításképpen, a Genshin Impact, az egyik legnagyobb gacha játék, csúcsidőszakában 60 millió havi aktív felhasználót ért el. A jelentés azt is megosztja, hogy a Pokémon TCG Pocket mikrotranzakcióinak 60%-a Japánon kívüli játékosoktól származik, ami azt jelzi, hogy a játék nemzetközi népszerűsége erősebb, mint hazai szinten. E sikerek ellenére a DeNA digitális kártyajátéka jelentős fenyegetéssel néz szembe, és a fejlesztő jól tudatában van annak a kockázatnak, hogy hamarosan elveszítheti játékosainak jelentős részét, ami valószínűleg az oka annak, hogy már most is egy nagy reformon dolgozik.
Forrás