A Pokémon Trading Card Game Pocket az első évében körülbelül 1,3 milliárd dolláros bevételt generált, ezzel letaszítva a Pokémon GO-t a trónról, derül ki az új piaci adatokból. A japán DeNA fejlesztő nem ül a babérjain, és már most is aktívan dolgozik azon, hogy fenntartsa ezt a lendületet a Pokémon TCG Pocket második évében.
A népszerű digitális kártyajáték ma, október 30-án ünnepli első évfordulóját. Az iparági elemzők becslései szerint a Pokémon TCG Pocket a harmadik legnagyobb mobiljáték-launch volt valaha, az első 24 órában 1,9 millió dolláros bevételt termelve.
A Pokémon TCG Pocket történelmet írt a rekordév 1 bevételével
Egy évvel később a Pokémon TCG Pocket továbbra is erős teljesítményt nyújt. Az AppMagic új adatai szerint a kártyajáték jelenleg több mint 1,3 milliárd dolláros összbevételnél tart, beleértve az Android és iOS felhasználók költéseit is. Ez a szám azt jelzi, hogy a Pokémon GO-t megelőzve a legnagyobb első évvel rendelkező Pokémon mobilcím lett.
A Pokémon TCG Pocket több mint 8,66 dollárt hozott játékosonként 2024 októberétől
A Pokémon TCG Pocket bevétele az első hónapban 208 millió dollárra rúgott, és 2025 május végére meghaladta az 1 milliárd dollárt. A játék első évfordulója előtt egy héttel a Pokémon Company bejelentette, hogy a mobil TCG letöltései meghaladták a 150 milliót. Az AppMagic bevételi becslésével kombinálva ez a mérföldkő azt sugallja, hogy a játék körülbelül 8,66 dollárt generált letöltésenként. A valós per játékos bevétel valószínűleg magasabb, mivel a letöltésszám tartalmazza azokat a felhasználókat is, akik több eszközre telepítették a játékot, vagy újratelepítették azt ugyanazon az eszközön.
Bár a Pokémon TCG Pocket túlszárnyalta a Pokémon GO történelmi első évét, a Niantic népszerű szörnyfogó címének életciklusának teljesítményét meghaladni sokkal nehezebb feladat lesz. Egyrészt a két játék közötti bevételi különbség jelenleg körülbelül 7,5 milliárd dollár. Másrészt a Pokémon GO óriási előnyhöz jutott a 2020-as globális járvány idején, új bevételi magasságokat elérve, ahogy a negyedik évfordulója közeledett. Az olyan világméretű lezárások alatt bekövetkezett, egyszeri fogyasztói költési változás, mint ami akkor történt, nem számítható a Pokémon TCG Pocket esetében.
Pokémon GO vs Pokémon TCG Pocket bevételi összehasonlítás
| Év | Pokémon GO (2016) | Pokémon TCG Pocket (2024) |
|---|---|---|
| 1 | 1,05 milliárd | 1,3 milliárd |
| 2 | 1,79 milliárd | N/A |
| 3 | 2,63 milliárd | N/A |
| 4 | 3,68 milliárd | N/A |
| 5 | 5,13 milliárd | N/A |
| 6 | 6,28 milliárd | N/A |
| 7 | 7,18 milliárd | N/A |
| 8 | 8,02 milliárd | N/A |
| 9 | 8,85 milliárd | N/A |
Az összes adat az AppMagic és/vagy a Sensor Tower becslésein alapul.
Bár a Pokémon TCG Pocket havi bevétele jelenleg csökkenő tendenciát mutat, ez a minta tipikus egy élő szolgáltatású játék második évében. Csak a leg sikeresebb címek képesek túllépni az első év bevételét, és még kevesebben teszik ezt meg többször. Az élő szolgáltatású játékok általában hullámokban tapasztalják a költést, gyakran szezonális eseményekhez, nagy frissítésekhez vagy mindkettőhöz kötődően. A DeNA most valószínűleg egy ilyen fellendülést kíván generálni a Pokémon TCG Pocket október 30-i különleges évfordulós eseményének bevezetésével.






