A szivárogtató állítása szerint a Microsoft lemondott az első fél Xbox kézi konzoljáról, mert az AMD csak akkor volt hajlandó együttműködni, ha a cég 10 millió egységet gyárt. Az iparágban a hardvereladások az utóbbi időben gyengélkednek, de a Microsoft továbbra is próbál versenyezni a konzolpiacon, annak ellenére, hogy a figyelme jelentősen a szoftverekre és szolgáltatásokra terelődött. Míg az Xbox együttműködött az ASUS-szal egy kézi konzol kiadásában, korábban voltak tervek egy házon belüli alternatíva létrehozására.

A Microsoft és az ASUS közötti közös vállalkozás kezdetben akadozva indult, a megrendelések késlekedése és az árkérdések miatt, de azóta a helyzet javult a kézi konzol körül. Az ROG Xbox Ally X kevesebb mint egy nappal a rendelés megnyitása után elfogyott néhány boltban, annak ellenére, hogy a konzol ára 1000 dollár volt. Bár ezek az eladási számok most jónak tűnnek, egy új szivárgás azt sugallja, hogy az AMD egy sokkal nagyobb kiadást akart ahhoz, hogy elkötelezze magát egy dedikált Xbox kézi konzol fejlesztése mellett.

A megbízható hardverszivárogtató, KeplerL2, a NeoGAF fórumon osztotta meg a részleteket az Xbox lemondott kézi konzoljáról, mondván, hogy a projekt azért hiúsult meg, mert az AMD legalább 10 millió egység gyártását kérte, mielőtt beleegyezett volna egy egyedi SoC (System on Chip) készítésébe. Amikor először kiderült, hogy az Xbox lemondott a házon belüli kézi konzol terveiről, a konszenzus az volt, hogy a Microsoft a hardverstratégiáját a kollaborációkra és a szoftver-első megközelítésre helyezi át. Bár ez részben még mindig igaz lehet, Kepler új megjegyzései azt sugallják, hogy a kulcsfontosságú döntési tényező az volt, hogy az AMD olyan gyártási mennyiséget kért, amelyet az Xbox kockázatosnak tartott.

Kepler szerint az AMD 10 millió egységet követelt ahhoz, hogy indokoltnak lássa egy egyedi SoC gyártását. Bár érthető, hogy a cég biztosítani szeretné, hogy elegendő hardvert értékesítsen a saját SoC fejlesztési költségeinek fedezésére, könnyen belátható, hogy a Microsoft miért tartotta kockázatosnak a 10 milliós számot. 2025 elejére a Steam Deck körülbelül 3,7-4 millió egységet adott el, ami kevesebb mint a fele annak, amit az AMD az Xbox-tól várt három év alatt. Korábbi kézi konzolok elérték ezt a számot, például a PlayStation Vita három év alatt 12 millió rendszert adott el, de a modern hordozható PC-k nem produkálnak ilyen számokat.

Bár a házon belüli Xbox kézi konzol nem jött össze, a cég nem mondott le a saját hardver gyártásáról. A pletykákkal ellentétben a Microsoft azt állította, hogy továbbra is fektet a saját konzolokba, tagadva azokat a híreszteléseket, amelyek szerint lemondtak a következő generációs Xboxról.

Forrás

Shares: