A legújabb pletykák szerint újabb információk láttak napvilágot a várva várt PlayStation 6-ról és a következő generációs Xbox konzolokról. Az iparági bennfentesek szerint a Microsoft ismét egy kis előnyre tehet szert a nyers teljesítmény terén. Ennek ellenére a helyzet árnyaltabbnak tűnik, hiszen mindkét új generációs PlayStation és Xbox rendszer különböző erősségeket kínál.
Az Xbox Series X/S és a PS5 már közel öt éve van a piacon, így a tizedik generációs konzolhardver körüli spekulációk az utóbbi egy évben felerősödtek. A következő generációs Xbox konzolt, amelynek kódneve „Magnus”, a Microsoft hatalmas teljesítménynövekedésként emlegeti. Ezzel szemben a Sony eddig titokban tartotta a részleteket, csupán a 2024 végén bejelentett Project Amethyst kapcsán osztott meg információkat, amelyben a PlayStation anyavállalata az AMD-vel együttműködve fejleszt fejlettebb gépi tanulási technológiákat és neurális hálózatokat a jövőbeli játékra orientált hardverekhez.
A PS6 és a következő generációs Xbox teljesítménye hasonló eltérést mutathat, mint a PS5 és az Xbox Series X között. A PS6-ról és a következő Xboxról szóló pletykák az utóbbi hónapokban felgyorsultak, és egy újabb információt is megosztottak. A NeoGAF fórumon a megbízható iparági bennfentes, KeplerL2 azt állította, hogy a PS6 teljesítménye az AMD RX 9070 XT grafikus kártyáéval egyenértékű, míg a következő generációs Xbox teljesítménye közel állhat az NVIDIA RTX 5080-hoz. Bár a Nvidia és AMD architektúrák közötti közvetlen összehasonlítás szinte lehetetlen, a valós tesztek alapján a következő Xbox körülbelül 20%-kal teljesít jobban, mint a PS6, ami a PS5 és az Xbox Series X közötti eltérésre emlékeztet.
KeplerL2 hozzátette, hogy a PS6 olyan fejlett GPU funkciókat kínálhat, amelyek nem találhatók meg a következő generációs Xboxban, például Dense Geometry Format (az Unreal Engine 5 Nanite rendereléséhez), Streaming Wave Coalescer, Workgroup Self-Launch és továbbfejlesztett ray tracing. Ezek a funkciók az AMD közelgő RDNA 5 architektúrájából származnak, amelyet állítólag „UDNA”-nak neveznek, és amely a legjelentősebb architekturális váltást hozhatja el a 2012-es GCN (Graphics Core Next) óta, amely a PS4 és Xbox One GPU-jait támogatta. Nem lenne túlzás feltételezni, hogy a fent említett funkciók beépítése a PS6-ba közvetlenül a Project Amethyst eredménye.
Bár a következő generációs Xbox chipkészlete nem biztos, hogy támogatja ezeket a fejlett grafikai funkciókat, a nyers teljesítménybeli előnye még mindig komoly riválissá teheti a PS6-ot. Ugyanakkor külön jelentések szerint a következő Xbox a Windows operációs rendszerre vált, ahelyett, hogy egy speciális operációs rendszert használnának, így a rendszer egy teljes értékű, előre összeállított PC-ként működhet, amely több digitális bolt elérését is lehetővé teszi. A Sony megközelítése a PS6 esetében hagyományosabbnak tűnik, és egyre több bizonyíték van arra, hogy a játékóriás egy új generációs kézi konzolt is kínálni fog, amely a PS5 szintű teljesítményt nyújt a konzol mellett.
Forrás