A következő generációs Xbox konzol ingyenes online multiplayer lehetőséget kínálhat, állítja egy új belső forrásokra hivatkozó jelentés, amely további részleteket is felvázol a közelgő rendszerrel kapcsolatban. Az előfizetési díj eltörlése jelentős vonzerőt jelenthet a Series S/X utódja számára, és egyúttal visszatérést jelentene az Xbox ökoszisztéma eredeti online funkcióihoz.

Bár a Microsoft játékhardver üzletága az utóbbi években veszített a lendületéből, az Xbox részleg már a 2000-es évek eleje óta jelentős hatással van az iparágra. Többek között ő volt az, aki bevezette az univerzális multiplayer előfizetés fogalmát, ezzel normalizálva a fizetős online szolgáltatásokat a konzolhasználók körében. Ez a tendencia az Xbox Live 2002-es bevezetésével indult, amely évi 49,99 dolláros szolgáltatásként debütált. A Sony kezdetben ingyenes online multiplayer-t kínált, de 2013-ban a PS4-en bevezette a PlayStation Plus előfizetési modellt. A Nintendo 2018-ban követte a példát a Nintendo Switch Online bevezetésével.

Az Xbox Live-ot 2021-ben Xbox Network néven rebrandingelték, de az online funkciókért való fizetés alapelve változatlan maradt, bár a Microsoft manapság ezt a lehetőséget különböző Game Pass csomagokba integrálja. Mindez a következő években megváltozhat, mivel Jez Corden, a Windows Central munkatársa arról számolt be, hogy a Microsoft fontolóra veszi a multiplayer díjak eltörlését a következő generációs Xbox esetében, hivatkozva a témában jártas forrásokra.

Az ingyenes online multiplayer lehetősége összefügg a közelgő konzol tervezési filozófiájával, amelyről Corden korábban már beszélt. A következő generációs Xboxot úgy képzelték el, mint egy Windows PC-t, amely TV-barát burkolatot kapott, hasonlóan ahhoz, ahogyan az ROG Xbox Ally sorozat egy PC, amely hordozható játékra optimalizált házat kapott. Mivel a PC-s játékos közösség sosem ölelte magához a univerzális előfizetéses online multiplayer modellt, egy ilyen rendszer bevezetése egy konzolon, amely PC-re hasonlít, potenciálisan elidegenítheti a felhasználókat. Ez a megfontolás állítólag kulcsszerepet játszik abban, hogy a Microsoft fontolóra veszi a díj eltörlését.

Corden arról is beszámolt, hogy a Series X/S utódja „teljes” és „natív” hozzáférést biztosít a meglévő Xbox konzol könyvtárhoz. Korábban a bennfentes azt mondta, hogy a Microsoft hivatalos Xbox emuláción dolgozik Windows-ra, de ez korlátozottabb lesz a különböző licencelési kihívások miatt, amelyek a régi címek egy olyan platformon való elérhetőségével kapcsolatosak, amelyre nem készültek.

Egy másik érdekesség a jelentésből, hogy a Microsoft lemondott az első fél Xbox kézi konzoljáról, miután partnerséget kötött az ASUS-szal, amely az Xbox-branded ROG Ally és ROG Ally X eszközöket eredményezte. Corden szerint a cég „végül” még mindig szeretne egy első fél hordozható játékrendszert. Korábbi szivárgások és bennfentes beszámolók azt sugallják, hogy a következő Xbox generáció 2027 végén érkezhet. Mivel a Series X/S utódja várhatóan elmosni fogja a határokat a konzol és a PC-s játék között, ez újabb átalakítást is eredményezhet a Game Pass csomagokban, hogy jobban tükrözze a Microsoft platform-agnosztikus vízióját. A következő logikus lépés lehet a négy aktív Game Pass csomag közül az egyetlen, amely nem többplatformos: a PC Game Pass fokozatos eltüntetése.

Forrás

Shares: