A Beyond Good and Evil 2 fejlesztése során a Generative AI alkalmazása is szóba került, állítja egy ismert videojáték-ipari szivárogtató. Bár a Beyond Good and Evil 2 már közel két évtizede készül, az Ubisoft hivatalosan még nem erősítette meg, hogy a Generative AI-t fejlesztési eszközként használnák a régóta várt folytatásnál.
A játék első bejelentése 2008-ban történt, ám ezt követően hosszú csend következett, mivel a projekt „fejlesztési pokolba” került több évre. A játék körüli pletykák után a Beyond Good and Evil 2 2017-ben, az E3-on került újra reflektorfénybe, amikor hivatalosan bejelentették PC-re, PS4-re és Xbox One-ra. 2018-ban újabb trailer is napvilágot látott, de azóta nem láthattunk új felvételeket. 2023-ban a projekt sajnálatos fordulatot vett, amikor a Beyond Good and Evil 2 kreatív igazgatója, Emile Morel, 40 éves korában elhunyt.
Az Ubisoft megerősítette, hogy a Beyond Good and Evil 2 aktív fejlesztés alatt áll a francia Montpellier-i stúdióban, de egy vitatott eszköz is szóba került a projekt kapcsán. A ComicBook jelentése szerint a neves ipari szivárogtató, Nash Weedle, azt állította, hogy NPC-k létrehozására specializálódott Generative AI szakértőket vontak be a munkába. Bár az Ubisoft nyilvánosan azt állította, hogy a Beyond Good and Evil 2 aktívan fejlődik, Nash Weedle azt is megemlítette, hogy a fejlesztés 2025 elején leállt, és a játék nevének megváltoztatása is felmerült a folyamat során. Továbbá, Nash Weedle azt is kijelentette, hogy egy új történeti trailer soha nem került bemutatásra, pedig az már készen állt.
Mivel az Ubisoft nem erősítette meg a Generative AI használatát a Beyond Good and Evil 2-ben, minden pletykát óvatosan kell kezelni. Mindazonáltal a Generative AI alkalmazása különböző projektekben vitatott téma az iparban. Számos játékfejlesztő és modkészítő állást foglalt a Generative AI használata ellen, aggódva amiatt, hogy az helyettesítheti az emberi fejlesztőket bizonyos feladatokban, mint például a kódolás és a művészet. Ennek érdekében létrehozták a No Gen AI Seal-t, amely Nintendo híres Seal of Quality-jából merített inspirációt.
Mivel a Steam is megköveteli, hogy a boltban megjelenő játékok nyilvánosan tüntessék fel a Generative AI használatát, a Steam könyvtárának legalább 7%-a használ Generative AI-t. Kérdéses, hogy a Beyond Good and Evil 2 hivatalosan is csatlakozik-e ehhez a sorhoz.
Forrás