A Peak legújabb frissítése számos hibajavítást és egyensúlyi fejlesztést hozott, valamint egy régóta várt akadálymentesítési funkciót. Az 1.28.a számú javítás, amely a Peak legújabb frissítése, a független fejlesztő, az Aggro Crab folyamatos támogatásának újabb példája.
A Peak júniusi Steam debütálása óta 2025 egyik meglepő sikertörténetévé vált. Az indie mászó- és felfedező játék már júliusra több mint 10 millió példányban kelt el, felülmúlva számos nagy népszerűségnek örvendő AAA címet. A Peak népszerűsége a szórakoztató kooperatív felfedezés, a kihívást jelentő mászási mechanikák és a folyamatos fejlesztői támogatás egyedi kombinációjának köszönhető. A Peak első nagy frissítése, a "Mesa", múlt hónapban jelent meg, most pedig az Aggro Crab kiadta az 1.28.a javítást. Az 1.28.a legfontosabb újdonsága a Színvak Mód bevezetése, amelyet a Peak játékosai már a megjelenés óta kértek. Ez az új beállítás mintákat ad a Peak színes bogyóihoz, megkönnyítve ezzel a különböző színvaksággal élők számára a megkülönböztetést. Az erőforrások gyűjtése és az elemek nyomon követése elengedhetetlen a Peak mászásai során, így a Színvak Mód hozzáadása jelentős előrelépést jelent az akadálymentesség terén.
Az 1.28.a javítás emellett számos egyensúlyi kiigazítást és hibajavítást is tartalmaz. A Peak környezeti veszélyei közé tartozó tornádók átalakításra kerültek: csökkentették az időt, amíg az első tornádó megjelenik, míg a megjelenések közötti minimális időt növelték. A Peak hírhedt Tornádó Pokol biome változata is ritkábbá vált. A Fészek Tojások most megfelelőbb súlyt kaptak, és a hátizsákok új fizikát kaptak, hogy csökkentsék a véletlen elvesztés esélyét. A hibajavítások terén a Peak hosszú ideje fennálló problémái, mint például az Endurance Badge megszerzésének lehetetlensége, a tornádók által okozott játékfagyások és az NPC-k útkeresési furcsaságai mind megoldásra kerültek.
Bár az 1.28.a javítás viszonylag szerény a Peak Mesa frissítéséhez képest, a Színvak Mód bevezetése mégis üdvözlendő. A nagyobb akadálymentesség szélesebb játékoskört vonzhat a Peak kipróbálására, és az Aggro Crab által kezelt bosszantó hibák és játékmeneti egyensúlyi problémák tovább segítik a játék barátságos és igazságos fenntartását.
Peak 1.28.a Frissítési Jegyzőkönyv
Újdonságok
- Színvak Mód: Mintákat ad a különböző színű bogyóknak a megkülönböztetés érdekében.
Egyensúly
- Csökkentették a maximális időt, amíg az első tornádó megjelenhet.
- Enyhén növelték a minimális időt, amíg egy tornádó újra megjelenhet.
- Enyhén csökkentették a "Tornádó Pokol" biome változatának gyakoriságát.
- Most már sokkal valószínűtlenebb, hogy a labirintus el legyen zárva a TOMB-ba való belépés után.
- A Fészek Tojások súlya most jobban illeszkedik a bennük lévő tojás súlyához.
Főbb javítások
- Megoldották azt a problémát, amely miatt a játékosok nem tudták megszerezni az Endurance Badge-t.
- Megoldották azt a problémát, amely miatt a Scoutmaster nem tudott falakat mászni. Ezt sokáig észre sem vették, mert elég magasra tudott ugrani, de most még félelmetesebbnek kell lennie.
- Megoldották azt a problémát, amely miatt a Scrollok és Berrynanas, valamint más formát váltó tárgyak a használat során az új tárgyat dobták el, ahelyett, hogy a kezedbe került volna.
- Megoldották azt a potenciális problémát, amely miatt a játékosok, akik korábban vizuális modokat használtak, különböző vizuális és funkcionális problémákkal szembesülhettek, ha egy alapjátékot játszottak. Ez magában foglalhatta, hogy a játékosok végig a default kinézetben jelentek meg a végső képernyőn, még ha nem is viseltek modolt kozmetikát, valamint a végső jelentés teljesen megszakadhatott, megakadályozva bizonyos teljesítmények megszerzését.
- Megoldották azt a problémát, amely miatt ritkán a tornádóba kerülés a játék fagyását okozta a kudarc képernyőn.
- A hátizsáknak új fizikája van, amely csökkenti az elvesztés esélyét.
Kisebb javítások
- Megoldották azt a problémát, amely miatt a Magic Bugle és a Scoutmaster’s Bugle furcsán alacsony hangerőn szólt.
- A Guidebook most magasabb felbontásban jelenik meg, ha az Render Scale-t alacsonyra állítják.
- Megoldották azt a problémát, amely miatt a Scout Cannon elhelyezése egy medúzánál szoftveres zárolást okozhatott.
- Egy hiányzó lombkorona került hozzáadásra a hatalmas fa egyik ágához.
- Eltávolították a bosszantó villogást a végső visszaszámlálás során.
- Eltávolították a Scoutmaster szemcsés hatását a Photosensitive módban.
- A szivárvány szívósáv most lassabb a Photosensitive módban.
- Megoldották azt a problémát, amely miatt a "Move" felirat jelent meg az "Interact" helyett a vezérlőoldalon.






