A jól megítélt grand-stratégiai játék, az Anno 117: Pax Romana AI által generált művészetet használt, és a fejlesztő Ubisoft hivatalosan is reagált az ügyre. Az Anno 117: Pax Romana a 2019-es Anno 1800 folytatása, amelyet többek között lenyűgöző, kézzel rajzolt grafikájáért dicsértek.
Valószínűleg a tiszteletreméltó művészet miatt vált különösen figyelemre méltóvá az Anno 117 generatív AI használata a rajongók számára. A játék november 13-i megjelenése óta a játékosok több AI által generált háttérképet és betöltőképernyőt is észleltek. Ezek a képek, amelyek célja, hogy élénk, impresszionista ábrázolásokat nyújtsanak az Anno 117 ókori Róma környezetéről, furcsa artefaktumokat, torz arcokat és végtagokat, valamint más, a generatív AI-ra jellemző jeleket tartalmaznak. Ahogy kiderült, a játékosoknak volt okuk a gyanakvásra, mivel a Ubisoft megerősítette és magyarázta az egyik vitatott illusztráció használatát.
Mint sok más modern PC-játék, az Anno 117 Steam-oldala is nyilvánosságra hozza a generatív AI használatát, egy nyilatkozatban állítva, hogy AI eszközöket használtak néhány játékelem létrehozásához, de hogy „a végtermék tükrözi [Ubisoft Mainz] mesterségét és kreatív vízióját.”
A Ubisoft elismeri, hogy „helyettesítő” AI művészetet használt az Anno 117: Pax Romanában
Bár az Anno 117 játékművészetének több darabját is AI-generáltnak nevezték, a Ubisoft valójában csak egy képre reagált: egy betöltőképernyő illusztrációjára, amely egy gazdag bankett tömegét ábrázolja. Ez a kép sokak szerint egyértelmű jeleket mutat az AI generálására, a háttérben lévő alanyok elmosódott, torz arcával és furcsa fizikai arányával. A TheGamer jelentése szerint a Ubisoft a következő nyilatkozatot tette: „Ez a kép egy helyettesítő elem volt, amely véletlenül átsiklott a felülvizsgálati folyamatunkon. A végső kép itt található, és a közelgő 1.3-as frissítéssel fogja helyettesíteni a jelenlegi verziót. Az Anno 117: Pax Romana a legambiciózusabb Anno játékunk, ezért a franchise legnagyobb művészcsapatát állítottuk össze, és hogy megfeleljünk a projekt egyedi terjedelmének, AI eszközöket használnak iterációkhoz, prototípusokhoz és felfedezéshez. Minden elem, amit a játékosok a végső játékban tapasztalni fognak, a csapat mesterségét, művészetét és kreatív vízióját tükrözi.”
A Ubisoft azóta kiadott egy új bankettképet, amely láthatóan mentes a generatív AI jellemzőitől. A cikk írásakor az Assassin’s Creed kiadója még nem kommentálta a közönség által AI-generáltnak tartott egyéb illusztrációkat, amelyek továbbra is jelen vannak az Anno 117-ben.
Valószínű, hogy ez nem az utolsó alkalom, amikor a közönség hall az AI művészetről az Anno 117 kapcsán. A Ubisoft azt állítja, hogy az AI kép egy helyettesítő elem volt, amely „átcsúszott” a felülvizsgálati folyamatukon, de meglepő, hogy a Ubisoft Mainz ennyire nyilvánvaló hibát elmulasztott. Végül is a játékosok szinte azonnal észrevették, hogy ezek AI képek. Az események sora biztosan nem tesz jót a kiadó-fejlesztő hírnevének, mivel csak akkor orvosolták az illusztrációt, miután a közönség „elkapta” őket, és a többi, látszólag AI által generált kép fennmaradása valószínűleg továbbra is vitát fog generálni a jövőben.
Forrás






