A rajongók közelebbről megismerkedhettek a Ninja Gaiden 4-gyel az idei Tokyo Game Show-n, ahol bemutatták a megújult nehézségi beállításokat, köztük az automatikus blokkolás és kitérés lehetőségét. Erős évet zárt a Ninja Gaiden franchise, hiszen a retro oldalnézetes spin-off, a Ragebound, óriási elismerést kapott, és végre a régóta várt negyedik fő rész is a láthatáron van. Amikor a Ninja Gaiden 4 októberben megjelenik, az újabb rajongók számára is könnyebben hozzáférhetőbb lehet, mint a korábbi részek.
Tizenhárom év telt el a Ninja Gaiden 3 megjelenése óta, így érthető, hogy a negyedik rész iránti izgalom a tetőfokára hágott. Amikor a Team NINJA és a Platinum Games januárban meglepetésszerűen bejelentette a Ninja Gaiden 4-et, a stúdiók még inkább felkeltették a rajongók érdeklődését azzal, hogy bejelentették, nem kell egy évet várniuk a játékra. Most, hogy a megjelenési dátum kevesebb mint egy hónapra van, a hack-and-slash kaland mögött álló csapat váratlan részleteket tárt fel.
A Ninja Gaiden 4 új „Hero” módja automatikus blokkolás, kitérés és asszisztáló funkciókat kínál. A Tokyo Game Show 2025-ös mélymerülése a nehézségi beállításokba felfedte, hogy ez az új könnyű beállítás lehetővé teszi a játékosok számára, hogy egyszerűsítsék a harcot, és segítsenek az új rajongóknak megérteni, hogyan lehet összekapcsolni a kombókat, valamint felismerni a blokkolásra vagy kitérésre vonatkozó jeleket. A játékosok bármikor kikapcsolhatják ezeket a funkciókat, és így is egy kicsit könnyebb kihívással nézhetnek szembe, mivel az ellenség mesterséges intelligenciája a kiválasztott nehézségi szinthez igazodik. Ezek a lehetőségek jelentős eltérést jelentenek a sorozat hagyományaitól, hiszen a Ninja Gaiden 2 az Xbox 360 egyik legnehezebb játékának számított, de a régi rajongók, akik a kihívásra vágynak, a Normál vagy Nehéz nehézségi módokban megtalálhatják a számításukat.
A Ninja Gaiden 4 lehetőséget ad a játékosoknak, hogy bármikor, büntetés nélkül váltsanak a nehézségi módok között a történet során. Emellett lesz egy önálló edzőmód is, ahol a játékosok gyakorolhatják és csiszolhatják a készségeiket, mielőtt belevágnának a kampányba és szembenéznének az ellenségekkel a választott nehézségi szinten. A sorozat azonban más szempontból is megőrzi gyökereit. A Platinum Games korábban bejelentette, hogy a Ninja Gaiden 4 visszahozza az Ultimate Guidance-t, és a játékosok letilthatják a Hit Lag-et, valamint elrejthetik a célzási jelölőt, hogy gyorsabb és nehezebb harci élményt kapjanak, amely jobban hasonlít a korábbi részekhez.
Bármilyen nehézségi beállítást is szeretnének kipróbálni a rajongók, nem kell sokáig várniuk, hiszen a Ninja Gaiden 4 2025. október 21-én jelenik meg. A játék a megjelenés napján elérhető lesz az Xbox Game Pass-en is, ami a új hozzáférhetőségi lehetőségekkel kombinálva még szélesebb rajongótábort vonzhat. Az új és régi rajongók számára egyaránt közel a várva várt pillanat.
Forrás






