Kaata Sakamoto, a Netflix tartalomért felelős alelnöke, a múlt hónapban egy kerekasztal-beszélgetés keretében beszélt a Sakamoto Days anime hatalmas népszerűségéről. A 2025 első felében elért 24,4 millió megtekintéssel Sakamoto elmondta, hogy a Sakamoto Days volt Netflix „legnépszerűbb sorozata a fél éves nézettség alapján” egy japán anime esetében. A Netflix a megtekintéseket az órák számának és a futási időnek az arányaként definiálja.
Bár ez a definíció előnyhöz juttatja a népszerűbb, rövidebb címeket a hosszabbakkal szemben (hiszen a nézési sűrűséget méri), a Sakamoto Days a megtekintett órák számát tekintve is nagyon jól teljesített. A Naruto franchise 40 millió megtekintett órát hozott, míg a Sakamoto Days 24 milliót, miközben a Naruto több száz epizódot számlál, míg a Sakamoto Days csupán tizenegy epizódból áll (a mérés időpontjában). Ez egyaránt bizonyítja a Sakamoto Days robbanásszerű népszerűségét és a Naruto tartósságát, amely először 2002-ben debütált. A Naruto Netflixen való elérhetősége is régiónként változik.
A Netflix nemrég közzétette statisztikáit a 2025 első feléről, amelyben az évadokat (broad értelemben) sorolta fel, ahol a Sakamoto Days 1. évada messze a legnézettebb anime évad volt ebben az időszakban. A Demon Slayer 2. évada a második helyen végzett. A Studio Ghibli könyvtára továbbra is jelentős megtekintéseket generál a platformon világszerte, körülbelül 40 millió megtekintéssel.
Sakamoto a Netflix anime-finanszírozási és licencelési megközelítéseiről is beszélt, valamint az exkluzív elosztás és a japán piacon elterjedtebb, többplatformos elosztási modell közötti különbségekről, amelyekre a fenti linken is kitértünk. Elmondta, hogy a vállalatnak nincs konkrét politikája e téren, mivel az anime iparnak „megkülönböztetett és jól megalapozott ökoszisztémája van”, hozzátéve, „A streaming szolgáltatások bevonása minden egyes projekt szerződésén belül dől el.” Yuji Yamano, a Netflix tartalomért felelős igazgatója szerint a Netflix megvásárolhatja a régi címek elosztási jogait, ha azokat más cégeknek adták el.
Yamano emellett megjegyezte, hogy a Netflix egyre több megkeresést kap a tervezési szakaszból (az anime készítésének legkorábbi szakasza) a globális elosztásra vonatkozóan. Ez több olyan esethez vezethet, ahol a Netflix kizárólagosan közvetít egy animesorozatot, vagy akár finanszírozza is azt, jelentős kontrollt biztosítva az anime kreatív folyamatába és marketingjébe; Yamano nemrégiben a Nikkei XTrendnek adott interjújában elmondta, hogy „képesek voltunk a TMS Entertainmenttel [a Sakamoto Days anime stúdiójával] dolgozni a projekt kezdetétől fogva, ami bőséges időt adott számunkra a munka megértésére és lehetővé tette, hogy a marketinget [az adott ország igényeihez] fejlesszük.”
Ugyanebben az interjúban a Netflix alelnöke, Kim Minyoung jelezte, hogy a Netflix elsősorban az Egyesült Államokra és Japánra összpontosított a Sakamoto Days marketingje során, és fokozta a marketinget, amikor a valós idejű adatok népszerűségnövekedést mutattak olyan területeken, mint Indonézia. A Netflix célja, hogy a nézési adatokat szélesebb körben felhasználja marketing erőfeszítéseihez.
Mellesleg, Justin Leach, a Qubic Pictures alapítója, amely a Leviathan animét készítette a Netflix számára (animációs produkció az Orange-tól), beszélt arról, hogy milyen kihívásokkal nézett szembe a Netflix a sorozat nemzetközi népszerűsítésekor. Mivel a Netflix birtokolta a jogokat, így a sorozat marketingjét is ők irányították, Leach elmondta:
“A Leviathan marketingje Japánban korlátozott volt, és nem volt jelentős marketing az olyan fontos külföldi piacokon, mint Észak-Amerika és Európa.
Mivel ez egy Netflix eredeti sorozat, természetes, hogy a Qubic nem tudta irányítani a külföldi marketinget. Ha a Netflix képes lett volna átfogóan rálátni, és stratégiákat kidolgozni a megfelelő régiók számára, hiszem, hogy ez hozzájárulhatott volna a globális sikerhez.
Másrészt, ha egy cím nem esik a Netflix alapvető választékába egy adott régióban, úgy vélem, hogy a producereknek lehetőséget kellene biztosítani a független marketingre, ahogyan azt a licencelt produkciós bizottsági projektek gyakran teszik a siker maximalizálása érdekében.”
A kerekasztal-beszélgetést itt olvashatod el (via AV Watch), ahol Yamano és Sakamoto az anime lokalizálásáról, amely akár négy hónapig is eltarthat, az anime nézettségi trendjeiről és egyéb témákról beszélgetett.
A kiemelt kép ©Yuto Suzuki/SHUEISHA, SAKAMOTO DAYS PROJECT
Forrás






