Két vezető IO Interactive fejlesztő reagált arra a kérdésre, hogy a stúdió következő játéka, a 007 First Light csupán a korábbi Hitman címek „újrahasznosítása” lenne. A 007 First Light eddig bemutatott játékmenete nyilvánvalóan sokféle franchise-ból merít inspirációt, de egyesek azt kérdezik, hogy az IO Interactive James Bond-értelmezése csupán Agent 47 egy frakkban.

Az IO Interactive először 2020-ban jelentette be a Project 007-et, ami örömet okozott a James Bond-rajongóknak, akik 2012 óta vártak egy új játékadaptációra, mivel az Activision által kiadott 007 Legends nem aratott osztatlan sikert sem kritikai, sem kereskedelmi szempontból. Mint a népszerű Hitman lopakodós akciófranchise fejlesztője, az IO Interactive hírneve jól illeszkedett egy izgalmas James Bond-értelmezéshez. A Project 007 mostani felfedése, mint 007 First Light, eddig nagyrészt pozitív reakciókat váltott ki.

Azonban néhány szkeptikus gyorsan elutasította a 007 First Light-ot, mint a Hitman játékok lehetséges újrahasznosítását. Végül is a Hitman rendszerei – álcázás, lopakodó kivégzések, sandbox szintek – könnyen beilleszthetők egy James Bond keretbe, és a 007 First Light játékmenet-bemutatója a múlt heti State of Play során is ismerősnek tűnt a Hitman sorozatból. Most Rasmus Poulsen, a 007 First Light franchise művészeti igazgatója egy interjúban a The Thumb Wars-nak hangsúlyozta, hogy az IO Interactive „nem egyszerűen újrahasználhat egy Hitman játékot és nevezheti Bondnak”, és hogy a csapat soha nem is fontolgatta ezt a lehetőséget. Elmondta, hogy a 007 First Light esetében a stúdió „szélesebb” élményt akart nyújtani, mint amit korábban építettek, egy „igazán kreatív megközelítéssel”, amely a Bondra van szabva.

A 007 First Light vezető licencproducer, Theuns Smit is megerősítette Poulsen szavait egy interjúban a GamesRadar+-nak, megjegyezve, hogy az IO Interactive jelentősen bővült a játék kezdeti bejelentése óta. Az új tehetségek bevonása „friss szemléletet” és „friss szakértelmet” hozott, ami kulcsszerepet játszott abban, hogy a 007 First Light túllépjen a Hitman keretein. Tehát, míg az IO Interactive korábbi munkáinak DNS-e még mindig látható a 007 First Light lopakodó mechanikáiban és a világ interaktivitásában, a játék általános tervezési filozófiája és kreatív megközelítése alapvetően eltérő.

Bár a Hitman alapvető elemei, mint a társadalmi manipuláció, a nyüzsgő közterek és a ravasz elterelések átkerülnek a 007 First Light-ba, érdemes megjegyezni, hogy az utóbbi finomított fegyverkezelést, filmes jeleneteket és egy robusztusabb narratívát is tartalmaz, ami nem volt annyira hangsúlyos Agent 47 esetében. A 007 First Light másik kulcsfontosságú megkülönböztető jegye a teljes járműhasználat, ami teljesen hiányzott az IO Interactive korábbi projektjeiből.

Forrás

Shares: