Hét hónappal az első vád után Antireal művész Twitteren bejelentette, hogy megállapodásra jutott a Marathon fejlesztőjével, a Bungie-val és annak anyavállalatával, a Sony-val egy komoly plágiumügyben. A Bungie, amely hatalmas sikereket ért el a Destiny franchise-szal, most a 1994-es Marathon lövöldözős játékának újraindítására készül, de a stúdió idén jelentős hátrányba került, amikor egy művész előállt azzal a váddal, hogy a cím az ő engedélye nélkül használta fel az alkotásait.
A 2023-as bejelentés óta a Marathon számos vitát generált, a legnagyobb talán az volt, amikor kiderült, hogy a Bungie engedély nélkül használt fel egy művész által készített anyagot. Az első vád Antireal részéről érkezett májusban, amikor Twitteren jelezte, hogy a Bungie új lövöldözős játékának alfa verziója közvetlenül az ő 2017-es plakátjairól másolt elemeket tartalmaz. Antireal számos példát hozott fel a feltételezett plágiumra, amire a Bungie kevesebb mint 24 órán belül reagált.
A vádak után a Bungie gyorsan válaszolt a Marathon plágiumügyével kapcsolatban, közölve, hogy vizsgálatot indít az ügyben. A nyilatkozatban elmondták, hogy egy korábbi Bungie művész Antireal terveit egy textúra lapra helyezte, amelyet aztán a játékban használtak. A stúdió hangsúlyozta, hogy komolyan veszi az ilyen ügyeket, és felvette a kapcsolatot az eredeti művésszel, hogy további megbeszéléseket folytassanak, és „jót tegyenek” vele. A Bungie kifejezte, hogy értékeli minden művész kreativitását és elkötelezettségét, és megköszönte a közösségnek, hogy felhívta a figyelmet a problémára.
A Marathon plágiumügyét végül magánúton rendezték
A Bungie nyilatkozata után az ügyben az utóbbi hónapokban alig hangzott el valami. Most azonban Antireal újra Twitterre lépett, hogy megerősítse, a résztvevő felek megállapodásra jutottak. „A Marathon művészeti problémája a Bungie-val és a Sony Interactive Entertainmenttel az én megelégedésemre megoldódott” – írta egy új bejegyzésben december 2-án. További részletek nem kerültek nyilvánosságra, de úgy tűnik, hogy az ügyet magánúton rendezték a felek között. Hogy a művész kapott-e kártérítést, in-game kreditet a munkájáért, vagy mindkettőt, az továbbra is ismeretlen. A Bungie és a Sony sem adott ki nyilatkozatot a megoldásról a cikk írásának időpontjában.
Bár az ügy Antireal és a Bungie között zajlott, a Marathon és Destiny stúdióját a Sony 2022-ben megvásárolta, így az ügy a Sony Interactive Entertainment számára is releváns. Korábban idén a Sony pénzügyi igazgatója, Lin Tao elmondta, hogy a cég szorosabb ellenőrzést kíván gyakorolni a Bungie felett, mivel terveik szerint teljesen integrálják a stúdiót a PlayStation Studiosba. Ennek ellenére a Marathon továbbra is multiplatformos megjelenésre készül, és a PlayStation 5, Xbox Series X/S és PC platformokra érkezik, a megjelenési dátum még nem megerősített.
A plágiumügyek mellett a Marathon számos más hátránnyal is szembesült a két évvel ezelőtti bejelentése óta. A Bungie új első személyű lövöldözős játékát eredetileg szeptember 23-án tervezték megjelenni, de a Marathon határozatlan idejű késést kapott, mindössze három hónappal a tervezett indulás előtt. A késés mögött a zárt alfa teszt során szerzett nagyrészt negatív visszajelzések álltak, amelyek arra ösztönözték a stúdiót, hogy széleskörű fejlesztéseket végezzen. Bár a játékot nem törölték, úgy tűnik, hogy jelentős változásokon megy keresztül, ami miatt a stúdió még nem vállalt új megjelenési dátumot. A Bungie azt ígérte, hogy a mesterséges intelligencia összecsapásait kihívóbbá és vonzóbbá teszi, valamint a futamokat jutalmazóbbá új típusú lootokkal és dinamikus eseményekkel. A harcrendszert is átdolgozzák, és növelik a játék narratíváját és környezeti történetmesélését.
Forrás






