Jelenlegi és korábbi MindsEye fejlesztők nyílt levelet tettek közzé, amelyben bírálják a Build A Rocket Boy vezetését, és a rossz irányítás mellett több más hibát is felróttak. Ez a lépés hozzájárul a MindsEye megjelenésével kapcsolatos egyre növekvő viták listájához.

A MindsEye-t 2023 márciusában jelentették be, mint egy ambiciózus cyberpunk akció-kalandjátékot, amelynek célja, hogy a Build A Rocket Boy-t – a volt GTA franchise vezető fejlesztője, Leslie Benzies által alapított skót stúdiót – a köztudatba emelje. A játék 2025 júniusában jelent meg, de katasztrofális kritikákat és rajongói csalódottságot váltott ki. A Build A Rocket Boy állítólag nem sokkal ezután elkezdte elbocsátani a munkatársakat.

Október 10-én az Independent Workers of Great Britain (IWGB) szakszervezet nyílt levelet tett közzé, amelyet közel 100 jelenlegi és volt Build A Rocket Boy munkatárs írt alá. A levélben a cég rosszul kezelt elbocsátásait és más súlyos hibáit róják fel a MindsEye széles körben elutasított megjelenése kapcsán. Az aláírók azt állítják, hogy a stúdió négy hónapon át kötelező túlórákat követelt meg a megjelenés előtt, heti nyolc óra plusz munkát írva elő minden alkalmazott számára. Ezt a plusz munkát nem túlóraként, hanem szabadidő formájában kompenzálták – nyolc ledolgozott óra után hét órát adtak szabadidőként –, és sok alkalmazott még mindig nem tudta kivenni ezt az időt, mivel folyamatosan „magas prioritású” munkákra kérik őket, állítja az IWGB.

A levél megerősíti a korábbi jelentéseket is, amelyek szerint a MindsEye fejlesztője 2025 júniusában elbocsátásokat szenvedett el, és becslések szerint 250-300 embert bocsátottak el azóta. A szakszervezet a leépítések kezelését „katasztrofálisnak” minősíti. Az IWGB szerint az elbocsátások során félrevezető információk, adminisztratív hibák és potenciálisan jogellenes elbocsátások történtek – ezek a hibák zűrzavart és aggodalmat okoztak az összes alkalmazott körében. A levél továbbá a stúdió vezetésének átláthatóságának hiányát is kifogásolja, megjegyezve, hogy a munkatársak rendszeresen minimális információt kaptak, amely „radikális változásokon” ment keresztül konzultáció nélkül.

Az aláírók nyilvános bocsánatkérést, megfelelő kártérítést a leépített munkatársak számára, valamint egy dokumentált tervet követelnek a belső folyamatok javítására, beleértve a szakszervezet elismerését is. „A BARB-nak változnia kell” – olvasható a 93 jelenlegi és volt alkalmazott által aláírt levélben. „A vezérigazgatóknak hátra kell lépniük, és lehetőséget kell adniuk a cégben maradt tehetséges embereknek, hogy kijelöljék az utat előre.”

Az IWGB követelései a MindsEye fejlesztőjével, a BARB-bal szemben:

– Nyilvános bocsánatkérés a munkavállalók bántalmazása miatt és megfelelő kártérítés a leépített munkavállalók számára;
– A fennmaradó munkavállalók számára, akik elbocsátásra várnak, lehetőség arra, hogy vagy letöltsék a felmondási időt, vagy választhatják a kártérítést a felmondási időért (PILON);
– Egy átfogó, jelentős és dokumentált erőfeszítés a munkakörülmények és folyamatok javítására a cégen belül, beleértve az IWGB elismerését mint szakszervezetet;
– Elkötelezettség, hogy hivatalos külső partnereket alkalmazzanak a jövőbeli elbocsátások lebonyolítására és a tisztességtelen bánásmód megelőzésére.

A BARB-nak változnia kell. A vezérigazgatóknak hátra kell lépniük, és lehetőséget kell adniuk a cégben maradt tehetséges embereknek, hogy kijelöljék az utat előre.

Bár a levél hangneme erősen kritikus, nem tartalmaz közvetlen jogi fenyegetéseket a Build A Rocket Boy ellen. Teljes felelősséget hárít a játék problémás megjelenéséért a stúdió vezetésére, anélkül, hogy említené a kiadót, az IO Interactive-ot. Az IOI nemrégiben jelezte, hogy a MindsEye gyenge teljesítménye véget vethet a harmadik fél kiadói kísérletének. A BARB állítólag tervezi a játék újraindítását, de a részletek erről a feltételezett erőfeszítésről jelenleg szűkösek, és a lépés hivatalos megerősítése még várat magára.

Forrás

Shares: