IO Interactive kétségeket fogalmazott meg harmadik fél általi kiadási törekvéseivel kapcsolatban a MindsEye katasztrofális megjelenése után, amelyet korábban a Grand Theft Auto potenciális riválisaként emlegettek. A MindsEye volt az első játék, amelyet az IOI Partners, az IO Interactive külső kiadói labelje adott ki, és úgy tűnik, hogy ez a leányvállalat veszélybe került.
Az IOI Partners 2024-ben indult, hogy a Hitman sorozat fejlesztője, az IO Interactive bővítse játékkiadási tevékenységét és támogassa más stúdiókat. A label debütáló projektje, a MindsEye, a skót Build a Rocket Boy fejlesztésében készült, és várakozásokkal teli bejelentés volt. A prominens ex-GTA fejlesztő, Leslie Benzies irányításával készült MindsEye-t ambiciózus sci-fi lövöldözős játékként pozicionálták, amelynek élőszolgáltatási potenciálja is volt, így sokan remélték, hogy a játék nagy siker lesz.
A MindsEye azonban júniusban megjelent, és heves kritikák kereszttüzébe került, gyorsan a közelmúlt egyik legrosszabb debütálásává vált. A kritikusok a közepes történetet, a rövid játékidőt és a szembetűnő technikai problémákat rótták fel, és jelenleg az egyik legrosszabb értékelésű játéknak számít a konzolgenerációban. Most Hakan Abrak, az IO Interactive vezérigazgatója, a MindsEye kereskedelmi teljesítményéről beszélt. Egy nemrégiben adott IGN-interjúban Abrak elismerte, hogy a fogadtatás „bizonyosan nehéz” volt, és nem az volt, amire sem az IO Interactive, sem a Build a Rocket Boy számított.
Bár Abrak dicsérte a Build a Rocket Boy kreativitását a MindsEye körül, nem volt határozott a jövőbeli tervekkel kapcsolatban, csupán annyit mondott: „Az IO Interactive saját játékainkat belsőleg fogja kiadni. Az IOI Partners? Az még kérdéses.” Ez a kijelentés aggasztó, mivel arra utal, hogy az IO Interactive újraértékeli a harmadik fél általi kiadást a MindsEye katasztrofális bukása után. A játék kiadása és marketingje költséges vállalkozás lehet, és a MindsEye esetében nem lehet tudni, mennyi pénzt veszített az IOI Partners.
Érdemes megjegyezni, hogy Abrak szavai nem feltétlenül jelentik azt, hogy az IOI Partners bezárásra kerül. Lehetséges, hogy a kiadói label csökkenti ambícióit, és kisebb játékokat keres, amelyeket feltörekvő indie fejlesztőktől adhat ki, ezzel minimalizálva a pénzügyi kockázatokat, és segítve az innovatív játékok piacra jutását. Az egyik legfigyelemreméltóbb és legfrissebb példa erre a Dunkey által kiadott Animal Well, amely 2024 májusában jelent meg, és óriási elismerést kapott a játékosoktól.
Forrás






