Évek spekulációi és elméletei után a Rockstar Games társalapítója, Dan Houser végre elárulta, miért törölték a stúdió PlayStation 3 exkluzív kémjátékát, az Agentet. A játékot még 2009-ben jelentették be a már nem létező E3 eseményen, és a Rockstar Games „műfajmeghatározó” projektként jellemezte. Most kiderült, hogy az Agent öt különböző iteráción ment keresztül, mielőtt végül a stúdió leállította a fejlesztését.
A 16 évvel ezelőtti bejelentés óta nagyon keveset hallhattunk a Rockstar régóta várt PS3 kémjátékáról. Sokan spekuláltak arról, hogy a stúdió a projektet háttérbe szorította, hogy több erőforrást tudjon allokálni a Grand Theft Auto 5-re, amely azóta a világ egyik legismertebb és legjobban fogyó videojátékává vált. A GTA 5 megjelenése előtt a védjegyek és a részvényesi találkozók arra utaltak, hogy az Agent még mindig él, de az utóbbi években egyértelművé vált, hogy a Rockstar nem tervezett visszatérni a címhez. Most, ennyi év után, a rajongók végre megtudták, miért.
A Rockstar 2021-ben hivatalosan is bejelentette az Agent régóta pletykált halálát, és eltávolította a címet a weboldaláról. Azonban a Rockstar nem adott ki nyilatkozatot vagy kommentárt arról, miért törölték a kémjátékot. Most, négy évvel később, a stúdió társalapítója, Dan Houser egy hosszú interjúban ült le Lex Fridmannal, ahol röviden szóba került az Agent törlése. „Sok munkát fektettünk egy nyílt világú kémjáték több iterációjába, de sosem állt össze” – mondta Houser, majd pontosította, hogy természetesen az Agentre gondolt.
A fejlesztő elmondta, hogy az Agent körülbelül öt különböző iteráción ment keresztül, de sosem „találta meg a lábát”, mivel nyílt világú játékról volt szó. Houser a koncepciót a kémfilmekhez hasonlította, mondván: „Nagyon frenetikusak. Ide kell menned, hogy megmentsd a világot, oda kell menned, hogy megakadályozd valakinek a megölését.” Hozzátette: „Egy nyílt világú játék valóban tartalmazhat ilyen pillanatokat, amikor a történet összeáll, de a nagy része sokkal lazább, és csak lógunk.” Végül Houser elárulta, hogy a Rockstar Games sosem tudta megvalósítani a nyílt világú kémjáték koncepcióját, mert egyszerűen nem volt értelme. Azt is elmondta Fridmannak, hogy a stúdió a középkori lovagok köré épülő játék ötletét is megvizsgálta, de az sem vezetett sehová.
Úgy tűnik, a Rockstar az évek során számos érdekes koncepciót kidolgozott, de végül úgy döntöttek, hogy inkább a már meglévő IP-k, például a Grand Theft Auto és a Red Dead folytatásainak és előzményeinek fejlesztésére összpontosítanak. Ez a döntés nyilvánvalóan kifizetődött, hiszen a Grand Theft Auto 5 eddig több mint 215 millió példányban kelt el, míg a Red Dead Redemption 2 2018-as megjelenése óta több mint 77 millió példányban fogyott. A rajongók most türelmesen várják a Grand Theft Auto 6-ot, amely 2026. május 26-án debütál, és várhatóan az egyik legnagyobb videojáték-megjelenés lesz az idők során.
Forrás






