A Metal Gear Solid Delta: Snake Eater értékelései megérkeztek, és a játék széleskörű elismerésben részesült. Ennek ellenére Konami legújabb címének kritikai fogadtatása még mindig elmarad az eredeti Metal Gear Solid 3: Snake Eater-től—bár nem sokkal.
A Metal Gear Solid 3 remake-jét eredetileg a 2023 májusi PlayStation Showcase esemény keretében jelentették be. A játékot a Konami és az Oblivion Remastered fejlesztője, a Virtuos közösen készítette, és a 2004-es klasszikus modernizált változata augusztus 28-án érkezik PC-re, valamint a legújabb PlayStation és Xbox konzolokra. A Metal Gear Solid Delta értékelési embargója augusztus 22-én járt le. Az első kritikák túlnyomórészt pozitívak, a játék "Mighty" minősítést kapott az OpenCritic-en, 48 értékelés alapján 88-as átlagpontszámmal és közel tökéletes, 96%-os ajánlási aránnyal. Számos kritikus dicsérte a játék produkciós értékeit és játékmenetét, amelyet az eredeti hűs replikájaként írtak le, néhány életminőség-javítással kiegészítve. Az utóbbiak közé tartozik a Metal Gear Solid Delta álcázási rendszere, amely lehetővé teszi a játékosok számára, hogy valós időben váltsanak ruhákat és arcfestéket.
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater Értékelések
- OpenCritic: 88-as átlagpontszám, 96%-os ajánlási arány (48 értékelés)
- MetaCritic: 86-os átlagpontszám (59 értékelés)
Még a Snake Eater javított kiadásához—Metal Gear Solid 3: Subsistence, amely 2005-ben jelent meg—képest is dicsérték a remake-et a intuitívabb irányítása miatt, amely simább célzást és könnyebb átmenetet biztosít a fedezékbe és onnan ki. Kritikai észrevételek között néhány recenzens túl könnyűnek találta a játékot, érvelve, hogy a modernizált irányítás és a váll fölötti kamera miatt a járőrözés nem jelent fenyegetést, és a főellenségek is könnyen legyőzhetők. A fejlesztők láthatóan számoltak ezzel a kritikával, ezért a Metal Gear Solid Delta alternatív, felülnézeti perspektívát is kínál, amely közvetlenül befolyásolja a nehézségi szintet, és az eredeti élményt hivatott megidézni. Néhány kritikus a teljesítményt is említette, mint időnkénti problémát, grafikai hibákkal a hajjal és a tükröződésekkel, valamint sporadikus vágási akadozásokkal.
Az Eredeti Snake Eater Még Mindig Jobban Értékelt, Mint MGS Delta—Bár Nem Nagy Különbséggel
A szélesebb képet nézve a játék összesített kritikai fogadtatása elmarad az eredeti Snake Eater-től. Az eltérés azonban nem jelentős, hiszen a 2004-es játék 91-es pontszámot tart, 68 értékelés alapján a MetaCritic-en. Augusztus 22-én a Metal Gear Solid Delta 86-os pontszámmal rendelkezik ugyanazon a platformon, 59 értékelés alapján. Mivel az értékelési embargó csak néhány órája járt le, és még közel egy hét van hátra a játék megjelenéséig, az átlagpontszámok még változhatnak. Ennek ellenére a remake-nek most már kicsi az esélye, hogy felülmúlja az eredetit, mivel ritka, hogy egyetlen játék napján a szóló játékok értékelései több mint néhány pontot változnak. A kritikusok általában egyetértenek abban, hogy az újonnan megjelent remake ideális belépési pontot jelent az újoncok számára. A legfrissebb megjelenés mellett a Metal Gear Solid Delta: Snake Eater története a sorozat kronológiájában is a legkorábbi, így nem igényel előzetes tudást a követéséhez.






