Néhány PlayStation 5 felhasználó a PS Store-on magasabb árakkal szembesülhet, mint mások, mivel a rajongók észrevették, hogy eltérések vannak a fiókok között. Az árképzés az utóbbi hónapokban vitatott téma volt a videojáték-iparban, mivel több cég is emelte a konzolok és játékok árát, miközben sok fogyasztó enyhítést kér a mindennapi költségek növekedése miatt. Most úgy tűnik, hogy egyes PlayStation 5 játékok ára felhasználónként változhat.
Az utóbbi időszakban a megfizethetőséggel kapcsolatos diskurzus főként Sony fő versenytársa, Microsoft körül forgott. Még az Xbox egyik társalapítója is kritizálta az Xbox Game Pass legutóbbi áremelését, amely több hasonló változás után következett be a hardver terén. Míg sok zaj van Microsoft árképzési megközelítése körül, a PlayStation Store listázásai is saját változásokon mentek keresztül, és a rajongók úgy vélik, hogy ezek az igazítások nem mindenki számára azonosak.
### A PlayStation Store Dinamikus Árazáson Kísérletezhet
2024-ben egy Reddit-felhasználó, Walking_Immortal, megosztotta, hogy észrevette, hogy az Astro Bot ára a PS Store-on akár 25%-kal is ingadozott a különböző felhasználók között. Most egy másik Reddit-felhasználó, DarXIV, képernyőképeket posztolt, amelyek azt mutatták, hogy a Red Dead Redemption 2: Ultimate Edition ára 5 dollárral kevesebb volt a házastársa fiókján, mint az övén. Bár a játék mindenhol akciós volt, a kedvezmény mértéke eltért a felhasználók között, annak ellenére, hogy ugyanazt a valutát használták és ugyanabban a térségben tartózkodtak. A felhasználónkénti dinamikus árazás lehetősége néhány rajongónak nem tetszik, különösen annak fényében, hogy Sony 2025 elején emelte a PS5 hardver árát.
A dinamikus árazás más területeken is megjelent a videojáték-iparban. Az Embark Studios csökkentette az ARC Raiders árát egyes felhasználók számára, de nem másoknak, figyelembe véve az országok közötti eltérő gazdasági körülményeket. Azonban a PlayStation módosításai inkább marketing kérdésnek tűnnek, mintsem a játékosok helyi gazdaságának kiegyensúlyozására, mivel a különbségek ugyanazon a helyen élő felhasználók között is megjelentek. Nem világos, mi okozza ezeket a felhasználónkénti eltéréseket, de lehet, hogy ez egy módja annak, hogy ösztönözzék a vásárlásokat olyan felhasználók számára, akik valószínűleg hajlandóbbak megvenni egy adott játékot, ha az ára csökken.
Jelenleg Sony nem erősítette meg, hogy valóban dinamikus, felhasználónkénti árazást alkalmaz. Mindazonáltal a különbségek csalódást okoznak néhány felhasználónak a szélesebb játékárazási diskurzus közepette. Néhány játékos aggódik amiatt, hogy a GTA 6 akár 100 dollárba is kerülhet, így a gondolat, hogy egyes rajongók alacsonyabb árat kapnak egy ilyen játékért, igazságtalannak tűnhet azok számára, akik nem részesülnek nagyobb kedvezményben. Mindig van esély arra, hogy ez a tendencia egy hiba, vagy hogy a PlayStation nem teszi ezt tartós változássá, de Sony megerősítése nélkül jelenleg semmi sem biztos.
Forrás






