Egy új, narratív alapú túlélő akciójáték, amely egyértelműen a Resident Evil sorozatból merít inspirációt, nemrégiben napvilágot látott. A játék címe Project Retrograde: The Becoming, és a Steam, PlayStation 5, valamint Xbox Series X/S platformokra érkezik.
A Project Retrograde: The Becoming egy közelgő, egyjátékos narratív akciójáték, amely a kínai Invercity Game Works debütáló címe. A játék előzetese az IGN-en debütált a 2025-ös Tokiói Játékkiállítás körüli híráradat közepette, és első pillantásra a cím nyilvánvalóan a Resident Evil hatásait viseli magán.
A Project Retrograde: The Becoming hivatalos cselekményleírása megerősíti, hogy a játék 1995-ben játszódik, és az emberiség utolsó reménységének, a Project Retrograde-nak a bukását mutatja be. A katasztrófa után az „alvilágot” egy LUCA nevű ősi parazita sújtja, amely fenyegeti az emberiség eltűnését. A játékosok egy LUCA-val megfertőzött fejvadászt irányítanak, aki szimbiotikus kapcsolatba lép a parazitával, így „veszélyes hatalomra” tesz szert, de cserébe el kell veszítenie önmagát a világ megmentéséért. A Project Retrograde: The Becoming előzetese erőteljes Resident Evil hatásokat mutat, beleértve egy Leon Kennedyhez hasonló főszereplőt, a 2023-as RE4 remake-hez hasonló kameranézetet, hasonló harci animációkat és még sok mást.
Bár egyesek Resident Evil klónnak titulálják a Project Retrograde: The Becoming-t, a játék egyedi mechanikákat is tartalmaz, amelyek közül a legfontosabb a parazita harcrendszer. Ez lehetővé teszi a játékosok számára, hogy elnyeljék a legyőzött ellenségek harci emlékeit, azonnal megszerezve azok képességeit, és különféle harci stílusokat nyitva meg. A környezet is izgalmasnak tűnik, hiszen a játékosok egy sötét, poszt-apokaliptikus világba kerülnek, tele retro technológiával. A Project Retrograde: The Becoming-ban található egy LUX rendszer is, amely lehetővé teszi a játékosok számára, hogy manipulálják az alvilági időjárást. A LUX rendszer játékmenetre gyakorolt hatásait még nem hozták nyilvánosságra.
Mégis, nem lehet tagadni, hogy az Invercity Game Works különösen inspirálódott a Resident Evil, a Death Stranding és a The Last of Us játékokból a Project Retrograde: The Becoming fejlesztése során. Ha a karaktertervezésben és a környezetekben egy kicsit több eredetiséget mutattak volna, talán kevesebb panasz érkezett volna a Project Retrograde: The Becoming-ra, de összességében a játék sok olyan elemet kínál, ami teljesen megkülönbözteti azt. Az Invercity Game Works még nem közölt megjelenési dátumot vagy időszakot a Project Retrograde: The Becoming számára, de annyit elmondtak, hogy a játék „hamarosan” érkezik.
Forrás






