Teamfight Tactics 15. szett: K.O. Coliseum a TFT legújabb szettje, amely az anime harci tornák és a jól ismert karakterarchetipusok ihletésével készült. Beszélgettünk Peter Whalen-nel, a TFT játékigazgatójával arról, hogyan közelítettek a csapat a szett tervezéséhez, beleértve az anime klisék kihasználását, az új Power Ups mechanika bevezetését és a mechanikai mélység egyensúlyozását.
Ha érdekel a szett filmes előzetese és főcímdala, ne hagyd ki az interjúnkat ASCA japán anisong művésszel, aki a “Fighter!!” főcímdalt adta elő. Olvass tovább, hogy megtudd, mit mondott a játékigazgató:
K: A K.O. Coliseum az egyik legmerészebb tematikai lépés a TFT történetében. Játéktervezési szempontból miért volt ez a megfelelő pillanat, hogy teljes mértékben egy anime harci torna koncepcióra építsünk?
A: A TFT esetében azt szeretnénk, ha minden szett valakinek a kedvence lenne. Ehhez tudatosan változtatjuk a témáinkat, biztosítva, hogy legyenek olyanok, amelyek erősen a lore-ra építenek, mint az Into the Arcane, és olyanok is, amelyek közönséges tematikán alapulnak. A K.O. Coliseum esetében elérkezett az idő, hogy valami színes és energikus dolgot alkossunk, ezért az anime iránti szeretetünkre támaszkodva egy látványos, vibráló szettet építettünk tele túlzó erőkkel és emlékezetes karakterekkel.
K: Hogyan befolyásolja egy erős külső téma, mint ez, a korai tervezési döntéseket? A Power Ups mögötti “főszereplő” fantázia válasz volt a témára, vagy a téma a már fejlesztés alatt álló mechanikákból fejlődött ki?
A: Ez a szett függvényében változik. A K.O. Coliseum esetében nagyon is a téma volt az elsődleges. Szerettük volna megragadni a TFT tornai ívét, és számos különböző mechanikát és vizuális megoldást ötleteltünk. Ha megnézed a tulajdonságokat, bajnokokat és augmentációkat, sokuk hivatkozik a kedvenc sorozataink és mangáink kliséire, és örömmel látjuk, hogy ez erősen átjön a játékosok számára!
K: A TFT szettek mindig egyensúlyt teremtenek a mechanikai mélység és a széleskörű hozzáférhetőség között. Hogyan formálta a szett anime koncepciója a komplexitásra, a bevezetésre vagy az egyensúlyra vonatkozó megközelítést, különösen a 14. szett Cyber City visszajelzései fényében?
A: Az anime erős témája segít a játékosoknak a szett elsajátításában. Mivel annyi bajnok és tulajdonság közvetlenül a közönséges kliséken alapul, sok hely van, ahol a játékosok horgonyozhatnak. Ha szereted a szörnyek gyűjtését, Lulu jó kiindulópont lehet. Ha a Star Guardians vagy a Battle Academia rajongója vagy, már van egy jó érzésed arról, hogyan fognak működni ezek a tulajdonságok. Az egyik tanulságunk a 14. szettből az volt, hogy a régi egységek újranyomtatása segített a kezdő játékosoknak, de hosszú távon csökkentette az izgalmat és az újrajátszhatóságot, ezért a téma erősebb kihasználásával olyan bajnokokat építünk, akik rezonálnak, izgalmasak, de érthetőek is.
K: A League bajnokait teljesen újraértelmeztétek anime archetipusokká (varázslatos lányok, harcművészek, mechák). Hogyan biztosítjátok, hogy ezek az újragondolások még mindig taktikai szempontból megkülönböztethetőek és a League alapidentitásához kapcsolódnak?
A: Ez a szórakoztató rész! A TFT hatalmas tervezési teret kínál – rengeteg különböző dolgot tehetünk a bajnokainkkal és tulajdonságainkkal. A korlátok valójában segítenek megalapozni a felfedezett teret. Amint elkezdünk valami olyannal, mint a “varázslatos lány” + “Seraphine” + “5-költséges”, ötleteket tudunk brainstormolni. A varázslatos lány klisé lényege a barátság erejével való együttműködés, Seraphine egy varázsló és előadó, tehát 5 költségesként az egész csapat erejét egy túlzó, szivárványos robbanásba összpontosítja. Nem mindig könnyű, de a kedvenc karaktereidet új módokon bemutatni a TFT egyik szuperereje, és ez frissen tartja a játékot.
K: A TFT homokozó formátuma lehetővé teszi olyan kreatív irányok felfedezését, amelyek a hagyományos League-ben nem lennének lehetségesek. Volt a K.O. Coliseum szettben olyan egység, tulajdonság vagy augmentáció, ami igazán átlépte ezt a határt?
A: Rengeteg izgalmas dolog van ebben a szettben, de kiemelném a személyes kedvencemet, az új mechanikát: Power-Ups! Különböző verziókat vizsgáltunk, amelyek lehetővé teszik a játékosok számára, hogy izgalmas módon fejlesszék a bajnokokat, legyen szó a Monsters Attack hős augmentációiról vagy az Into the Arcane anomáliáiról. A Power-Ups a legjobbat ötvözik mindkettőből, plusz további rugalmassággal – lehetőséget adnak a játékosoknak, hogy kiválasszák, melyik bajnokot szeretnék fejleszteni, és ezt a játék során cserélni tudják, valamint specifikus hatalmakat biztosítanak a bajnok szerepe vagy tulajdonságai alapján. A lehetséges kombinációk száma lenyűgöző! Ez nagyszerű a játékosok számára, és a csapatnak sok iterációra volt szüksége, hogy biztosítsa, hogy a rendszer igazságos és szórakoztató legyen a különböző bajnokok széles spektrumában.
K: Az “Isekai” augmentáció Ekko-t idézi meg, ami egy nagyon specifikus választás. Miért ő volt a megfelelő választás ehhez a hivatkozáshoz? Játékmechanikai szempontból, tematikus utalásként az Arcane eseményei után, vagy mindkettő?
A: Ekko egy időutazó, aki tele van kíváncsisággal. Amikor egy karaktert kerestünk, aki egy másik univerzumból érkezik, ő nagyon logikus választás volt. Részben a népszerűsége, részben a személyisége, és részben a mechanikái miatt volt jó választás, hogy anime főszereplő legyen.
K: Más augmentációk, mint a “Solo Leveling” és “Aura Farming”, nagyszerű példái a finom műfaji utalásoknak, amelyek a mechanikákba épültek. A játékosok számíthatnak még több anime ihletésű húzásra, ahogy a szett folytatódik?
A: Rengeteg utalás van benne! A legtöbb nem egy konkrét forrásra vonatkozik, hanem inkább a széles klisék iránti közös izgalmunkból származik. Valószínűleg nem fogunk túl sokat hozzáadni a szetthez, de a csapat nagyon élvezte, hogy látta, a játékosok felfedezik az összes kis húzást, ami a szettben rejtőzik.
K: A globális játékosbázissal és az anime nemzetközi népszerűségével mennyire játszott szerepet a kulturális rezonancia a szett korai irányvonalában? A csapat tett bármilyen konkrét megfontolást, hogy biztosítsa, hogy a téma jól érvényesüljön a különböző régiókban?
A: Ezen sokat gondolkodtunk. Nagyon fontos, hogy a szett rezonáljon a játékosainkkal, függetlenül attól, hol élnek. Legyenek azok Koreában, Brazíliában, Kínában, Franciaországban vagy bárhol máshol a világban, biztosítani akartuk, hogy a játékosok találjanak olyan dolgokat, amelyekkel kifejezetten azonosulni tudnak. Dolgoztunk a regionális kiadói csapatainkkal, hogy biztosítsuk, hogy legyenek olyan utalások, amelyek relevánsak a régióik számára, és hogy érzékenyek legyünk a specifikus regionális aggályokra.
K: A szett hangulata hangos és ünnepélyes: élénk vizuális elemek, drámai animációk, energikus zene. Ez arra ösztönözte a csapatot, hogy újragondolják a világosságot, a tempót, vagy azt, hogyan találkozik a látványosság a TFT versenyképességével?
A: A legnagyobb tempóváltozás a top 4 ünneplésével kapcsolatos. A TFT-ben a top 4 elérése győzelem, de ez nem mindig így érződött. Ezen régóta szeretnénk változtatni, és az anime torna téma volt a tökéletes lehetőség. Most, amikor már csak négy játékos marad, kiemeljük a megmaradt taktikusokat, és szánunk egy pillanatot az ünneplésre. De ez sok iterációt igényelt, hogy jól sikerüljön! A játékosokat kiemelni a játék folyamatából kockázatos, és az első próbálkozásaink elég zavaróak voltak, ezért időt szántunk arra, hogy megtaláljuk a megfelelő pillanatot és időtartamot, hogy a játékosok tudják, hogy nyertek, de ne vonja el a figyelmüket az első helyért folytatott küzdelemtől!
K: A K.O. Coliseum olyan pillanatnak tűnik, amikor a TFT saját IP-jévé válik, amely nem csupán a League tartalmát remixeli, hanem saját hangulatát, karaktereit és médián átívelő jelenlétét is bevezeti. A te nézőpontodból, hogyan segít egy ilyen szett a TFT hosszú távú identitásának meghatározásában?
A: A TFT IP-je a League univerzuma iránti közös szeretetünk ünneplése. Olyan karaktereket veszünk, akiket ismersz és szeretsz, új helyzetekbe helyezzük őket, majd lehetőséget adunk a játékosoknak, hogy saját történeteiket meséljék el velük. Láttuk, hogy a játékosok az Into the Arcane-ban újra elmesélték a tévésorozat narratíváját, és minden szettben új lehetőségeket adunk a játékosoknak, hogy felfedezzék a számukra kedves IP-t egy játékos módon. A K.O. Coliseum ennek nagyszerű evolúciója. Hasonlóan a Remix Rumble-hoz, itt is látjuk ezeket a karaktereket egy olyan környezetben, amely nyilvánvalóan nem kanonikus, de van egy belső következetessége, amelyre a játékosok nagyon jól reagáltak. Lehetővé teszi számukra, hogy a kedvenc karaktereiket és egy intuitívan érthető környezetet használjanak arra, hogy saját történeteiket meséljék el a játék során.
K: Most, hogy a szett él a PBE-n, vannak-e olyan korai játékos viselkedések, reakciók vagy trendek, amelyek kiemelkednek? Legyen szó váratlan kompozíció népszerűségről, augmentációs visszajelzésekről vagy rajongói lelkesedésről, mit figyelsz a legjobban, ahogy a szett kibővül?
A: A shader-re adott válasz lenyűgöző volt. Belsőleg izgatottak voltunk a bajnokok cel shading-jének ötlete miatt, és hogy a szett valóban másképp nézzen ki, de nem voltunk biztosak abban, hogy a játékosok hogyan reagálnak. Ez más, de a más az jó? Kiderült, hogy a válasz határozottan “igen” – sokkal pozitívabb visszajelzést kaptunk a szett megjelenéséről és érzéséről, mint amire számítottunk, és ez segít formálni, hogyan gondolkodunk a tematikákról és a vizuális elemekről a jövőben.
Köszönet Peter Whalen-nek, hogy megosztotta gondolatait a K.O. Coliseum-ról, és a Riot Games-nek, hogy lehetővé tette ezt az interjút. A Teamfight Tactics 15. szettje jelenleg él a PBE-n, és teljes mértékben július 30-án indul PC-n és mobilon.