ASCA, a japán anisong előadó, nemrégiben együttműködött a Riot Games-szel, hogy előadja a “Fighter!!” című dalt, amely a Teamfight Tactics: K.O. Coliseum főcímdala. A játék július 30-án debütál PC-n és mobilon. ASCA, aki olyan anime sorozatokban dolgozott, mint a Sword Art Online: Alicization és a The Irregular at Magic High School, lenyűgöző énekhangját hozta el a Set 15 anime ihlette filmes anyagába, amely a játék első teljes anime harci tornájának témáját ünnepli.
Lehetőségünk nyílt megkérdezni ASCAt a kreatív folyamatáról, a TFT csapatával való együttműködéséről, és arról, mit jelent számára az anime zene és a játékok világának összekapcsolása.
K: Kezdésként, gamer vagy? Játszottál már a League of Legends, Teamfight Tactics vagy bármilyen más játékokkal, amelyeket szívesen űzöl a szabadidődben? Szeretnénk tudni, hogy mely címek hagytak tartós benyomást rád, akár a múltban, akár jelenleg.
A: Gyerekkorom óta imádom a játékokat, és mindent játszottam az akció RPG-ktől kezdve az akciós versenyjátékokon át a sportjátékokig. Volt egy időszak, amikor nagyon érdekeltek a VR játékok, mostanában pedig nyelvtanulást segítő applikációs játékokat játszom – ezeket minden nap játszom. A Teamfight Tactics-t is játszom, és remélem, hogy egyre jobb leszek benne!
K: A “Fighter!!” az anime tornák energikus szellemét testesíti meg. Mi inspirált a dal megírásakor, és hogyan sikerült megragadni a K.O. Coliseum intenzitását a zenében és a szövegben? Merítettél személyes tapasztalatokból vagy kedvenc anime témákból?
A: A dal munkálatai előtt volt lehetőségem egy stadionban megnézni egy focimeccset, és mélyen megérintett a pályán zajló szellemi összecsapás. Az új TFT szett, a K.O. Coliseum, amely a legerősebb csapatok közötti harcok témájára épít, igazán rezonált azzal a mentalitással, amelyet az atléták képviselnek, akik folyamatosan csiszolják a képességeiket és kitartóan dolgoznak. Ebből az energiából merítettem, és összekapcsoltam a saját tapasztalataimmal és életem útjával a dal létrehozása során.
K: Mesélj a Daichi Yoshioka zeneszerzővel és ArmySlick rendezővel való közös munkáról! Milyen volt az együttműködés?
A: A folyamatot egy demo dallal kezdtük, amelyet Daichi Yoshioka készített, és én írtam hozzá a szöveget. Eközben ArmySlick dolgozott a hangszerelésen. Minden kommunikáció a dal zenei rendezőmön, Takanori Tsunodán keresztül zajlott, aki segített koordinálni mindent. A TFT csapat kéréseinek tükrözésétől kezdve a dalszerzőkkel való szoros együttműködésig folyamatos megbeszélések során alakítottuk a szöveget. Angol nyelvű verziót is kiadtunk, és rendkívül hálás vagyok a felvétel során jelen lévő, anyanyelvi kiejtéssel rendelkező stábtagoknak. Az ő támogatásuknak köszönhetően tudtam minden részt alaposan ellenőrizni a felvétel során.
K: Olyan anime slágerek zenéjét írtad, mint a Sword Art Online: Alicization, és korábban is hozzájárultál játékprojektekhez. Hogyan hasonlít a TFT: K.O. Coliseum zenéje a korábbi anime és játék munkáidhoz? Megváltoztatta a filmes anyag jellege a kreatív megközelítésedet?
A: Ez a projekt azzal a kéréssel indult, hogy énekeljem el a főcímdalt egy animációnak, amely a TFT karaktereivel foglalkozik, így a produkciós folyamat nem volt túl különböző attól, amikor anime dalokat írok. Az első lépés az volt, hogy megismerjem a projekt világát. Ebből kiindulva inspirációt merítettem a TFT-ből, és kerestem azokat a pontokat, ahol az összekapcsolódik a saját tapasztalataimmal és gondolkodásmódommal – így közelítettem a szövegíráshoz.
K: Megosztanád, hogyan kezdődött az együttműködésed a TFT csapattal? A Riot Games megkeresett a K.O. Coliseum koncepcióval, és milyen anyagokat (például storyboardokat vagy korai vizuális anyagokat) osztottak meg, hogy segítsenek formálni az irányodat?
A: Miután elküldtem a “Fighter!!” demót, a TFT csapat felkeresett. Nagyon tetszett nekik a dal, és ahogy haladtunk a produkcióval, részletes anyagokat biztosítottak a K.O. Coliseum tartalmáról, valamint konkrét kulcsszavakat, amelyeket a szövegbe szerettek volna belefoglalni. Ennek köszönhetően nagyon világos vízióval tudtam hozzáállni a dalszerzéshez.
K: Amikor először láttad a K.O. Coliseum filmes anyagát a “Fighter!!” dallal párosítva, mi volt a reakciód? A vibráló vizuális elemek és az anime-stílusú akció megfelelt a dal megkomponálása során elképzelt jeleneteknek, vagy láttad az animációt a dal megírása előtt?
A: Azonnal világossá vált, hogy a produkciós csapat valóban belemerült a “Fighter!!”-ba – a vizuális elemek és a zene tökéletes összhangban voltak. Az animáció élénksége felülmúlta az elképzeléseimet, ami nagyon illik a TFT-hez. Imádom az energikus színhasználatot – ez igazán feldobja a hangulatot. A karakterek harci jelenetei az elvárt dinamikus energiát hordozzák, és különösen tetszik, hogy néhány vicces pillanatot is belecsempésztek. Ráadásul Pengu egyszerűen imádnivaló!
K: Vannak a dalnak olyan részei, legyenek azok vokálok, hangszerelés vagy instrumentális elemek, amelyek a TFT versenyszellemét a legjobban tükrözik?
A: Az intro és az általános hangszerelés kidolgozása során figyelembe vettük a TFT csapat kéréseit.
A hangzás, amely az elektronikus elemeket a ’90-es évek rock hangzásával ötvözi, tökéletesen illik az animációhoz.
A refrénben a közönséggel énekelhető vokálok és a “wow” kiáltás igazán megragadja a TFT szellemét.
K: Az anisong stílusod érzelmi erejéről és nagy hatású hangzásáról ismert. Hogyan biztosítottad, hogy a “Fighter!!” rezonáljon mind az anime rajongókkal, mind a játékosokkal? Fontos volt számodra, hogy összekapcsolódjanak ezek a két közönség?
A: Amint először hallottam a demót, biztos voltam benne, hogy ez a fülbemászó, mégis dinamikus dal sok emberhez el fog jutni. Mint mindig, most is mély tisztelettel közelítettem a projekthez, gondosan tiszteletben tartva a TFT világát, miközben belefűztem a saját élettapasztalataimat. Ez a balansz volt a fő fókuszom a létrehozás során.
K: Ősszel készül az első ázsiai turnédra, és most a zenéd globális játékos közönséghez is eljut. Mi a legizgalmasabb vagy legértékesebb dolog a globális rajongókkal való kapcsolódásban?
A: Mindenekelőtt a koncertjeim a legfontosabbak számomra. Mivel sok anime dalt énekeltem, az aktivitásaim külföldön évről évre növekszenek. Minden alkalommal csodálatos emberekkel találkozom, és az, hogy személyesen találkozhatok azokkal, akik szeretik és várják a zenémet, az életem legnagyobb öröme. Őszintén hiszem, hogy a zene átlépi a nyelvi és kulturális határokat. Az ilyen pillanatokért szeretnék továbbra is énekelni sok különböző országban.
K: Miután zenét írtál mind anime, mind játékok számára, hogyan látod a főcímdala szerepét a két formátumban? Mit gondolsz, mit ad a zene a játékos élményhez egy olyan játékban, mint a TFT?
A: Először is, alaposan megismerem a munkát, befogadom az inspirációt, amit ad, és keresem azokat a helyeket, ahol rezonál a saját életemmel. Úgy vélem, ez a folyamat ugyanaz, legyen szó animéről vagy játékokról. Ezt szem előtt tartva arra összpontosítottam, hogy egy olyan dalt hozzak létre, amelyet a TFT rajongói még inkább élvezhetnek – valami, ami még izgalmasabbá teszi az új K.O. Coliseum szett játékát. Nagyon örülnék, ha a “Fighter!!”-t hallgatnátok, miközben belemerültök az új szettbe. Az az álmom, hogy találkozzak a világ minden tájáról érkező rajongókkal, akik ezen a dalon keresztül kapcsolódtak, és amikor eljön az a nap, remélem, hogy eljöttök az egyik koncertemre!
Hatalmas köszönet a Riot Games-nek, hogy lehetővé tette ezt az interjút, és természetesen ASCAnak, hogy megosztotta velünk a “Fighter!!” és a TFT: K.O. Coliseum munkájáról szóló információkat. A 15. szett július 15-én érkezett a PBE szerverekre, míg a teljes megjelenés július 30-án várható. További információk elérhetők a hivatalos weboldalon.
Fotó: Kadokawa Culture Museum.