A Ghost of Yotei összköltségvetése körülbelül megegyezik elődjének, a Ghost of Tsushimának a költségeivel, Brian Fleming, a Sucker Punch stúdió vezetőjének nyilatkozata szerint. A feudalizmus Japánjában játszódó akció-kaland sorozat második része, a Ghost of Yotei, az egyik legjobban várt játék a PlayStation 5 platformra, és a mögötte álló pénzügyi támogatás segíthet abban, hogy igazán ütős élményt nyújtson.
A sorozat első részének folytatásaként a Ghost of Yotei új főszereplőt, Atsut mutat be, aki Edo-kori Japán határain túlra, az Ezo szigetre utazik, amely ma Hokkaido néven ismert, Japán legészakibb nagy szigete. A Ghost of Yotei megjelenése október 2-án várható, így a rajongóknak nem kell sokáig várniuk, hogy felfedezhessék Ezo világát.
A Ghost of Yotei költségvetése körülbelül annyiba kerül, mint a Ghost of Tsushima
A GameFile legújabb interjújában, amelyhez előfizetés szükséges, Fleming elmondta, hogy a Ghost of Tsushima és a hamarosan megjelenő folytatásának fejlesztési költségei körülbelül azonosak. Több forrás szerint a Ghost of Tsushima költségvetése körülbelül 60 millió dollár volt, ami viszonylag alacsonynak számít egy nagy AAA cím esetében. „Amikor a pénzügyi adatokat és a költségeket nézzük, a munkaévek számát, a csapat méretét és a hónapok számát, akkor nagyon, nagyon hasonlóak” – mondta az interjú során. A Ghost of Tsushima fejlesztőcsapata körülbelül 150-160 főből állt, de mivel a stúdió általában kisebb, egyes munkákat külső fejlesztőkre is kiszerveznek. Ez a kisebb csapatméret arra ösztönzi a részlegvezetőket, hogy találékonyak legyenek, és figyelmesen mérlegeljék, hogy minden döntésük ne legyen pazarló.
Ezeket a költségeket figyelembe véve a Sucker Punch valószínűleg jelentős profitra számít a Ghost of Yotei eladásából. A Ghost of Tsushima eladásai tavaly ősszel már meghaladták a 13 millió példányt, amit a PC-s megjelenés után tapasztalt fellendülés is segített, hiszen a játék váratlanul az Egyesült Államok legjobban eladott játékává vált 2024 májusában, annak ellenére, hogy az eredeti PlayStation 4-es verziója közel négy évvel korábban jelent meg.
Egy különös incidens azonban hatással lehet a közelgő játék pénzügyi sikerére. A Charlie Kirk, a jobboldali politikai kommentátor szeptember 10-i meggyilkolása után a Sucker Punch kirúgta Drew Harrisont, a fő karakter művészét, egy online megjegyzés miatt, amelyet a gyilkossággal kapcsolatban tett. Az eset mindkét politikai spektrumon visszhangot váltott ki, a baloldal Harrison védelmére kelt, míg a jobboldal egyes tagjai elítélték a Sucker Puncht, amiért egyáltalán alkalmazták őt. Harrison nyilvános felhívása ellenére, hogy a közönség továbbra is támogassa a játék mögött álló csapatot, mindkét oldal tagjai a közösségi médiában bejelentették, hogy bojkottálni fogják a Ghost of Yoteit, bár a bojkott elérhetősége és meggyőződése még nem ismert.
Forrás






