Shams Jorjani, az Arrowhead Game Studios vezérigazgatója reagál a Helldivers 2 anti-cheat GameGuard rendszerével kapcsolatos rajongói panaszokra, utalva arra, hogy akár teljesen el is távolíthatják azt. A Helldivers 2 jelenleg nehéz helyzetben van, mivel az Arrowhead próbálja orvosolni a játék technikai teljesítményével kapcsolatos panaszokat.
Az Into the Unjust kiegészítő megjelenése óta a Helldivers 2 számos technikai problémával küzd, a játékosok pedig a gyenge optimalizálásra, a növekvő fájlméretekre és egyéb teljesítménybeli gondokra is felhívták a figyelmet. A panaszok annyira felerősödtek, hogy Mikael Eriksson, a Helldivers 2 játékigazgatója egy „State of Game” videót adott ki, amelyben a stúdió terveit ismertette a problémák kezelésére. A fejlesztőknek több időt adva a stúdió csökkenti a kiadási ütemtervét, és úgy tűnik, hogy semmilyen megoldás nem túl nagy, hiszen a GameGuard kernel szintű anti-cheat rendszer is terítékre került.
A GameGuard anti-cheat eltávolítása is szóba került
Jorjani egy rajongónak az official Helldivers 2 Discord csatornán válaszolva elmondta, hogy a stúdió jelenleg a következő Helldivers 2 frissítés kiadására összpontosít, majd „megtámadják ezt a másik hydra fejet.” Bár Jorjani korábban elutasította, hogy a GameGuard teljesítménybeli problémákat okozna, úgy tűnik, hogy a belső helyzet megváltozott, bár a rendszer eltávolítása bonyolultabb lehet, mint várták, a közösség viszont pozitívan fogadta az ötletet.
Ez a hír valószínűleg örömet okoz sok játékosnak, akik változásokat sürgettek a Helldivers 2-ben. A jelenlegi technikai és teljesítménybeli problémák mellett néhány játékos azt is észrevette, hogy a GameGuard blokkolja a Helldivers 2 hozzáférhetőségi funkcióit. Ezt követően Johan Pilestedt, a stúdió korábbi vezérigazgatója és jelenlegi CCO-ja megerősítette, hogy a stúdió vizsgálja a problémát. A funkció teljes eltávolítása, amely továbbra is közösségi feszültséget okoz, tűnik a következő logikus lépésnek.
Az anti-cheat viták nem újdonságok a videojáték-iparban, hiszen a rajongók régóta ellenállnak mindennek, ami zavarhatja a játékélményüket. Míg sok játék saját, szabadalmaztatott anti-cheat programokat alkalmaz, mint például a Ricochet vagy a Vanguard, számos példa van arra, hogy anti-tamper programokat, mint a Denuvo, eltávolítottak a játékokból a megjelenés után, mivel a játékosok aggályaikat fejezték ki a teljesítmény és az invazív jelleg miatt.
Forrás






![Tűzoltó Szimulátor: Ignite Új Játékmenetet Oszt Meg a Megjelenés Előtt [EXKLUZÍV]](https://animeravehq.hu/wp-content/smush-webp/2025/09/firefighting-simulator-ignite-key-art-neighborhood-fire.jpg.webp)