Arrowhead Game Studios reagált a Helldivers 2 rajongóinak aggodalmaira a PC-s fájlmérettel kapcsolatban, részletezve, miért olyan nagy, és felvázolva néhány lehetséges megoldást. Az optimalizálás az utóbbi időben komoly téma volt a játékosok körében, de a fejlesztők nyíltan elismerték a javítások szükségességét, és dolgoznak a megoldásokon. A Helldivers 2 csapata most betekintést nyújtott abba, hogyan alakulhat a jövőbeni fejlesztés.

Bár a kooperatív lövöldözős játék népszerű marad a platformok között, a játékosok érzései az utóbbi időben ingadoztak. Szeptember végén a Helldivers 2 Steam értékelései „vegyes” besorolásra csökkentek, mivel a PC-s felhasználók a játék stabilitásával és teljesítményével kapcsolatos panaszokat fogalmaztak meg. Shams Joranji, a cég vezérigazgatója elmondta, hogy a csapat „jól tudatában van” a problémának, és aktívan dolgozik rajta, most pedig a rajongók közelebbről is megismerhetik, mi zajlik a háttérben.

A Helldivers 2 PC-s fájlmérete a mechanikus HDD támogatásából ered
Az Arrowhead október 3-i Steam frissítésében a cég helyettes műszaki igazgatója elmagyarázta, hogy a Helldivers 2 túlsúlyos PC-s telepítési mérete a mechanikus HDD támogatásának sajátosságából fakad. A játék egy adatduplikációs technikát alkalmaz, amely felgyorsítja a betöltési időket HDD-ken azáltal, hogy több példányt készít a közös eszközökről, így a HDD olvasókarjának nem kell olyan messzire mozognia a szint teljes betöltéséhez. Az SSD-k adatai fizikailag mozgás nélkül töltődnek be, ezért nekik nincs ilyen problémájuk. Ezért a Helldivers 2 PC-s fájlmérete 140 GB, míg a konzolos verzió, amely SSD-kre van optimalizálva, mindössze 35 GB.

Más játékok is küzdöttek már HDD-ken a betöltési idő problémáival. Például a Starfield SSD-t igényel, mert a renderelés túl sokáig tartana HDD-ken, mivel az olvasókar fizikailag mozog a helyek között. A Helldivers 2 adatduplikációja minimalizálja ezeket a betöltési időket, de ez fájlduzzadáshoz is vezet, ami miatt a fejlesztők előtt bizonytalan út áll. A bejegyzésben elmondták, hogy rövid és középtávon az Arrowhead eltávolítja a fel nem használt eszközöket és csoportosítja a közös fájlokat, hogy minimalizálja a HDD betöltési időit, miközben csökkenti az összes fájlméretet. A jövőbeli megoldás azonban még nem világos.

Az Arrowhead elmondta, hogy nem tud kizárólag SSD-kre optimalizálni, még akkor sem, ha azok egyre elterjedtebbek, amíg nem tudja, hány Helldivers 2 PC-s játékos használ HDD-t, mivel nem akarja, hogy ezek a felhasználók rosszabb élményt kapjanak. Felmerült az ötlet, hogy a 4K textúrákat opcionálissá tegyék, és a fejlesztők kísérletezni fognak a tömörítéssel és a játékmotor fejlesztésével, hogy megtalálják a legjobb megoldásokat. A stúdió megerősítette, hogy jelenleg nincs terve a Helldivers 3-ra, ami lehetővé teszi számukra, hogy időt és erőforrást fordítsanak ezekre az optimalizálásokra, de hogy mikor érkezik egy végleges megoldás, az még bizonytalan.

Forrás

Shares: