Marcus Lehto, a Halo egyik alkotója, éles kritikát fogalmazott meg az EA felé a Battlefield 6 kreditjeivel kapcsolatban, mivel nem ismerik el megfelelően a Ridgeline Games munkatársait, akik részt vettek a játék fejlesztésében. A lövöldözős játék hatalmas vállalkozás volt, évekig tartó fejlesztéssel, amely során az EA több stúdiót egyesített egy nagy csoportba, hogy felélessze a sorozatot és új magasságokba emelje azt. Azonban úgy tűnik, hogy nem mindenki kapta meg a teljes elismerést a Battlefield 6-hoz való hozzájárulásáért.
A népszerű nyílt bétát és a megjelenés előtti izgalmakat követően az EA FPS franchise legújabb része erős kezdést produkált. Mindössze öt nap alatt 7 millió példányt adtak el a Battlefield 6-ból, ami körülbelül 350 millió dolláros bruttó bevételt jelentett. A lenyűgöző számok ellenére a megjelenés nem mentes a vitáktól, különösen most, hogy egy iparági veterán azt állítja, hogy a játék kreditjei figyelmen kívül hagyták az egyik stúdiót.
Marcus Lehto LinkedIn-en fejezte ki csalódottságát, mondván, hogy a Ridgeline Games munkatársait „nem ismerték el megfelelően”, akik „fáradhatatlanul dolgoztak 1-2,5 éven át” a Battlefield 6-on. Bár néhány korábbi Ridgeline fejlesztő neve szerepel a játék kreditjei között, csupán a „Külön köszönet” szekcióban találhatók. Lehto rámutatott, hogy még ez az elismerés is kihagyott néhány olyan embert, aki dolgozott a játékon, köztük őt magát is. A Halo egyik alkotója csendben távozott a Ridgeline Games-től 2024-ben, de távozása előtt a stúdió már elkezdte a Battlefield 6 kampányának fejlesztését. Bár nem világos, mennyire formálta a cím narratíváját, ő és más Ridgeline munkatársak hozzájárultak a játékhoz, de mégsem szerepelnek a kreditlistán.
A kihagyás Lehto számára különösen fájó lehet, figyelembe véve, hogy volt stúdiója a Battlefield 6 megjelenése előtt bezárt. Lehto távozása után nem sokkal az EA bezárta a Ridgeline Games-t, egy olyan időszakban, amikor tömeges elbocsátások zajlottak a játékóriás számos leányvállalatánál. Amikor a leépítésekről szóló hírek napvilágot láttak, Lehto azt mondta, hogy „gyomrosként” érte a hír, és hogy az érintett fejlesztők „hihetetlenül értékesek voltak a Battlefield franchise számára.”
A leépítések sajnos mindig is gyakori, de vitatott téma volt a videojáték-iparban, amely gyakran ingadozó. Még a Ridgeline Games-t érintő elbocsátások után sem ért véget a kár, hiszen az EA 2025-ben több stúdióban is több száz alkalmazottat bocsátott el. A Microsoft és a Tencent tulajdonában lévő fejlesztők is szenvedtek leépítésektől az elmúlt évben, ami sok fejlesztő számára nehéz időszakot jelentett az iparban.
Forrás






