A Grand Theft Auto 6 fejlesztője, a Rockstar Games, állítólag 30-40 munkatársát bocsátotta el. Az elbocsátások pontos oka jelenleg vitatott, mivel a volt Rockstar Games dolgozók és a Take-Two Interactive nyilatkozatai ellentmondásosak.

A videojáték-ipar idén viharos évet élt át, és a nehézségek még nem értek véget. Pár nappal a Rockstar Games híre előtt az Amazon bejelentette, hogy 14,000 pozíciót megszüntet, míg a Microsoft is több ezer munkahelyet megszüntetett az év folyamán. Nem ők az egyetlenek, hiszen ez a tendencia széleskörűen elterjedt a videojáték-iparban, és most a Rockstar Games is csatlakozik a listához.

A Rockstar Games 30-40 munkatársát bocsátotta el az Egyesült Királyság és Kanada irodáiból október 30-án. A Take-Two Interactive, a Rockstar Games anyavállalata, azt állítja, hogy az elbocsátások „súlyos vétség” miatt történtek, és támogatja a Rockstar döntését. Ezzel szemben az Independent Workers’ Union of Great Britain (IWGB) elnöke, Alex Marshall, azt nyilatkozta, hogy az elbocsátott Rockstar Games dolgozók mindannyian tagjai voltak egy szakszervezetnek vagy szervezkedtek, és egy kereskedelmi szakszervezeti csoport tagjai voltak a Discord chat platformon. Marshall szerint az elbocsátások „nyíltan megvetik a törvényt” és „nyilvánvaló, könyörtelen szakszervezet-ellenes cselekedetek”.

Bár a Rockstar és a Take-Two azt állítja, hogy nem a szakszervezetekről van szó, ez nem az első alkalom, hogy a nagy fejlesztőket és kiadókat ilyen vádakkal illetik. Olyan cégek, mint az Activision Blizzard és a Nintendo is szembesültek hasonló vádakkal, bár néhány esetben ezek hamisnak bizonyultak. Amikor a Dragon Age: The Veilguard fejlesztés alatt állt, az összes, a Dragon Age-en dolgozó szakszervezeti tag QA tesztelőt elbocsátották. Ők voltak az első kanadai videojáték-ipari szakszervezet.

Sajnos, függetlenül attól, hogy miért bocsátották el ezeket a játékfejlesztőket, nem ők az elsőek 2025-ben, és valószínűleg nem is az utolsók az év végéig. A változó piacon és a COVID-éra túlfoglalkoztatásán kívül sokan az AI használatát is említik a játékfejlesztésben, mint a legújabb aggodalmat. Sokan spekulálnak arról, hogy az AI egyes feladatokat és szerepeket átvehet a játékfejlesztő stúdiókban, ami potenciálisan még több munkahely megszűnéséhez vezethet 2026-ban és azon túl.

Forrás: Bloomberg

Forrás

Shares: