A Final Fantasy 7 Remake társdirektora tisztában van azzal, hogy az új Streamlined Progression funkció ellentmondásosnak számít, és beszélt arról, miért kerül be a játékba. A társdirektor emellett megosztotta gondolatait a Streamlined Progression beillesztéséről a Final Fantasy 7 Remake trilógia más részeibe is, ami talán megnyugtatja a játékosokat.

A Final Fantasy 7 Remake eredetileg 2020-ban jelent meg, majd 2021-ben érkezett az FF7 Intergrade kibővített kiadása, és 2026 januárjában debütál az Xbox Series X/S és a Nintendo Switch 2 platformokon. Ezzel a megjelenéssel a Final Fantasy 7 Remake megkapja az új Streamlined Progression funkciót, amely lényegében lehetővé teszi a játékosok számára, hogy egyszerű csalásokkal könnyedén átvészeljék a játék harcait. Öt funkciót tettek közzé, köztük a mindig teljes HP-t, MP-t, Limit Gauge-t és ATB gauge-t, valamint minden ütésnél 9999 sebzést. Mindezeket az opciókat egyenként be- és kikapcsolhatják a játékosok, így teljes kontrollt kapnak, de nem mindenki örül ennek az új funkciónak.

A Final Fantasy 7 Remake társdirektora, Naoki Hamaguchi az Automaton-nal folytatott beszélgetésében elmondta, hogy tisztában van azzal, hogy a Streamlined Progression bevezetése nem mindenki számára lesz népszerű, de ennek ellenére ragaszkodott hozzá. Kiemelte, hogy a funkciót azért akarta bevezetni, mert a Final Fantasy 7 Remake új platformokra érkezik, és szeretné elkerülni, hogy az új játékosok túlterhelve érezzék magukat a játék során. Megjegyezte, hogy a sok lenyűgöző játék megjelenése miatt ő maga is nehezen tud lépést tartani, és néha szeretné, ha más játékokban is hozzáférhetne hibakereső funkciókhoz, hogy „többet tudjon bejárni”. A Streamlined Progression ötlete ebből a gondolatból született.

A Streamlined Progression bevezetése nem történt meg anélkül, hogy figyelembe vették volna a meglévő játékosok érzéseit. Hamaguchi elismerte, hogy egy nagyobb játék megjelenésével a funkció azonnali bevezetése nem lenne jól fogadva, és problémákat okozhatna, például a spoilerek elárasztását az interneten. Mivel a Final Fantasy 7 Remake 2020-ban indult, a csapat úgy érezte, hogy elfogadható ezt a funkciót bevezetni ebben a játékban. E logika alapján a játékosok valószínűleg arra számíthatnak, hogy a trilógia végső része nem kap Streamlined Progression-t a megjelenéskor, és még a Final Fantasy 7 Rebirth is túl friss lehet ehhez a funkcióhoz.

A Streamlined Progression rugalmassága lehetővé teszi, hogy azok a játékosok, akik újra szeretnék játszani a játékot, és nem akarnak a grindolásra vagy a Final Fantasy 7 Remake legnehezebb főellenségeire segítség nélkül koncentrálni, szabadon be- és kikapcsolhassák az opciókat. Bár egyes rajongók még mindig frusztráltnak érezhetik a Streamlined Progression bevezetését, az előny az, hogy a játékosoknak nem kötelező használniuk.

Forrás

Shares: